یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2340

دولت چین مقررات جدیدی در مورد پیوند اعضای بدن انسان وضع کرده است.

محدودیت های جدید چین برای پیوند عضو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، به موجب این مقررات، از تاریخ اول ماه مه، پزشکان و بیمارستان هایی که منع خرید و فروش اعضای بدن با انگیزه مالی، را نادیده بگیرند، با جریمه مالی و تعلیق شغلی، روبرو خواهند شد.

شمار بیمارستان هایی که اجازه انجام عمل های پیوند اعضا را دارند محدود شده و برداشتن عضو یک شخص بدون رضایت صاحب آن، جرم محسوب خواهد شد.

طبق مقررات جدید، اهدای عضو توسط کسانی که کمتر از 18 سال دارند به کلی قدغن خواهد شد. علاوه براین، کمیته اخلاقی باید اهدای عضو را تایید کند

منتقدین می گویند صنعت پیوند عضو در چین با خلافکاری های قانونی همراه است و بسیاری از عضوهایی که برای پیوند از آن استفاده می شود متعلق به زندانیانی است که اعدام شده اند.

کوانتین سامرویل، خبرنگار بی بی سی در شانگهای می گوید تجارت اعضای بدن انسان برای نظامیان و سیستم بهداشت چین که با کمبود بودجه روبروست،؛ یک تجارت پرمنفعت محسوب می شود.

سال گذشته مقامات چین یک گزارش بی بی سی که در آن گفته شده بود اعضای بدن زندانیان اعدام شده، بدون آنکه لزوما رضایت قبلی آنان جلب شده باشد به بیماران خارجی فروخته می شود، را تکذیب کردند.

خبرنگار بی بی سی می گوید در چین فاصله بسیار زیادی بین عرضه و تقاضا برای عضوهای مورد نیاز جهت پیوند، دیده می شود.

طبق آمار وزارت بهداشت چین، هر سال حدود یک و نیم میلیون بیمار به پیوند عضو نیازمندند در حلی که تنها برای 10 هزار از این بیماران، عضو موجود برای پیوند وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha