رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح چادرهای ویژه کوهستان که مقاومت زیر ۳۰درجه صفر را داشتند ولی در سرمای ارتفاعات دنا برای عملیات انتقال اجساد هواپیمایی سقوط شده تهران-یاسوج از بین رفتند، به توضیح آخرین وضعیت انتقال پیکر جانباختگان پرداخت.

چادرهای ویژه ۳۰درجه صفر در دنا از بین رفتند/ تحویل ۷۵ درصد پیکر جانباختگان

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح چادرهای ویژه کوهستان که مقاومت زیر ۳۰درجه صفر را داشتند ولی در سرمای ارتفاعات دنا برای عملیات انتقال اجساد هواپیمایی سقوط شده تهران-یاسوج از بین رفتند، به توضیح آخرین وضعیت انتقال پیکر جانباختگان پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی سلیمی در نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر درباره وضعیت انتقال اجساد باقی مانده در ارتفاعات دنا به سختی این عملیات کوهستانی اشاره کرد و اظهار داشت: به فراخور تقسیم بندی استانها؛ تیم‌های امداد کوهستان در ارتفاعات دنا برای انتقال نهایی پیکرهای هواپیمای سقوط شده تهران - یاسوج برنامه ریزی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره انجام عملیات در کوه دنا برای کشف پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیما تهران – یاسوج، تاکید کرد: تا هفته نخست اردیبهشت ماه استانها را تقسیم بندی کردیم و هلال احمر هر استان  20 نفر نیروی تخصصی را به منطقه اعزام می کنند.

وی ادامه داد: فقط از طریق بالگرد امکان انتقال نیروها به کوه دنا میسر است و طی 2 روز گذشته به دلیل مساعد نبودن آب و هوا پروازی انجام نشده است. اما نیروهای هلال احمر شب مانی در کوه دنا دارند و برای این کار تجهیزات امدادی تخصصی در اختیار آنها قرار گرفته است.

سلیمی با تاکید بر اینکه طی چند روز اخیر بیشتر پیکرهای کشف شده به پایین کوه منتقل شده است، بیان کرد: دیروز جلسه ای در دادستانی برگزار شد و از نیروهای هلال احمر  تقدیر شد؛ چرا که تنها نیروهای هلال احمر و یک نفر نیروی محلی در محل وقوع حادثه حضور دارند.

وی گفت: در برخی دهلیزها بیش از 20 متر برف وجود دارد و عملیات به سختی انجام می‌شود و نیروهای هلال احمر ایثارگرانه در حال فعالیت هستند و تا این لحظه 75 درصد پیکرها تحویل داده شده و تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر تنها برای کشف و انتقال مابقی پیکرها همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در هیچ شرایطی نسبت به حضور در محل حادثه اقدام نکنند؛ چرا که حتی تیم‌های امدادی هلال احمر پس از بررسی دقیق تجهیزات فنی به محل اعزام می‌شوند.

سلیمی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که طی سال گذشته صادقانه نسبت به انعکاس اخبار اقدام کردند، گفت: رسانه ها نقشی بی بدلیل در اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ خود امدادی و دانش مقابله دارند.

وی به اجرای طرح خبرنگار امدادگر اشاره کرد و افزود: کارتی برای خبرنگاران صادر می‌شود تا از مزایای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برخوردار شوند و اجرای این طرح  مورد حمایت دکتر پیوندی قرار گرفته است.

شرکت 14 هزار امدادگر در دوره های بازآموزی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه 14 هزار نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان در سراسر کشور، قبل از اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در دوره های بازآموزی شرکت کردند، اظهارداشت: به منظور اجرای طرح آمایش سرزمینی پایگاههای امداد و نجات جمعیت هلال احمر، 60 تیم پایگاه ها را مورد ارزیابی قرار دادند تا اشکالات موجود در پایگاهها بررسی و مرتفع شود.

وی به توزیع 2 هزار و 500 ست تجهیزات انفرادی امداد و نجات کوهستان اشاره و تصریح کرد: در زمان آغاز طرح امداد و نجات نوروزی 97 این تجهیزات میان نجاتگران توزیع شد؛ همچنین 75 ست تجهیزات سنگین هم میان پایگاههای امدادی توزیع شد.

به گفته سلیمی، تمامی تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به تلفن‌های ماهواره ای مجهز هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha