چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 243542

متخصصان دانشگاه منچستر با بهره‌گیری از نوعی داروی پوکی استخوان روش درمانی بالقوه و جدیدی برای طاسی کشف کردند.

کشف درمان جدید برای طاسی

سلامت نیوز:متخصصان دانشگاه منچستر با بهره‌گیری از نوعی داروی پوکی استخوان روش درمانی بالقوه و جدیدی برای طاسی کشف کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، افزایش رشد مو یکی از اثرات جانبی داروی متفاوتی موسوم به "سیکلوسپورین اِی" است که برای درمان بیماری‌های خودایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متخصصان دریافتند این دارو به علاوه فعالیت پروتئین SFRP1، نوعی پروتئین که با انسداد مسیر مولکولی WNT رشد بسیاری از بافت‌ها از جمله موها را متوقف می‌کند، مهار می‌سازد.

در این شیوه درمانی همچنین از داروی دیگری موسوم به WAY-316606 استفاده شده که به عنوان درمانی برای پوکی استخوان کاربرد دارد و در عین حال از فعالیت پروتئین SFRP1 جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر تنها دو نوع دارو برای درمان طاسی (ریزش موی آندروژنیک) وجود دارد: "ماینوکسیدیل" برای مردان و زنان و نیز "فیناستراید" فقط برای مردان که هر دو علاوه بر داشتن عوارض جانبی تاثیر بسیار مطلوبی نداشته و بیماران را اغلب مجبور به اقدام برای جراحی پیوند مو می‌کند.

درمان جدید با آزمایش روی نمونه‌ فولیکول‌های موی سر در بیش از ۴۰ بیمار مردی که پیوند مو انجام داده بودند، صورت گرفته و برای بررسی دقیق تاثیرات و بی‌خطر بودن آن برای بیمار به آزمایش‌های بیشتر نیاز است.

به گزارش بی بی سی، ریزش مو نوعی اختلال شایع است که می‌تواند با از دست دادن عزت نفس و اعتماد به نفس فرد، آسیب های قابل توجهی به سلامت عاطفی فرد مبتلا وارد کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha