مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو غذا و دارو از تعیین میزان مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی تا هفته آینده خبر داد.

دستور وزیر بهداشت در مورد مطالبات تجهیزات پزشکی/ تعیین میزان بدهی مراکز درمانی تا هفته آینده

سلامت نیوز:مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو غذا و دارو از تعیین میزان مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی تا هفته آینده خبر داد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، رضا مسائلی در نشستی خبری که با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و نیز نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تمام تلاشش را خواهد کرد تا نواقص موجود در حوزه تجهیزات پزشکی برطرف شود، اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود و شرایط فعلی کشور باید تلاش کنیم تا به بهترین شکل ممکن به تحریم‌ها چیره شویم.

وی ادامه داد: در بحث مطالبات، قیمت‌گذاری و نظام بانکی با مسائلی مواجه هستیم. علاوه بر این تهدید بیرونی و تحریم نیز علیه کشور وجود دارد. بنابراین باید در راستای حل مشکلات گام برداریم و به گونه‌ای عمل کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز تجهیزات پزشکی جهت ارائه خدمت در نظام سلامت تأمین شود.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه میزان مطالبات مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی به زودی مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: گویا برخی از شرکت‌ها از سال ۱۳۹۴ مطالبات پرداخت نشده‌ای دارند و در این راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردند که هم از طریق دانشگاه‌ها و هم از طریق شرکت‌ها مقوله مربوط به مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی پیگیری شود و به زودی میزان مطالبات مشخص خواهد شد.

مسائلی ادامه داد: با توجه به اینکه تراکم بدهی‌ها از سال‌های گذشته وجود داشت و در حوزه تأمین ارز و نقدینگی چه در بخش تولید و چه در بخش واردات با مشکلاتی روبرو بودیم، مدت زمان پرداخت بدهی‌ها افزایش یافت و با توجه به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص این مسائل به طور جدی پیگیر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که دانشگاه‌های علوم پزشکی در پرداخت مطالباتشان چگونه عمل کرده‌اند و پرداخت‌ها را مدنظر قرار داده‌اند، اظهار کرد: به طور حتم پیگیر پرداخت مطالبات تجهیزات پزشکی خواهیم بود و طبق دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است گزارشی در مورد نحوه پرداخت مطالبات از سوی مراکز درمانی به شرکت‌ها و نیز گزارشی در ارتباط با دریافت مطالبات از سوی شرکت‌های پزشکی تهیه شود تا میزان مطالبات طبق دو گزارش به دست آید.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: در حال پردازش و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه هستیم و تا هفته آینده میزان مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی مشخص خواهد شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha