معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می‌شوند، گفت: چنانچه دستگاه‌های آبسردکن عمومی شهری به سیستم آبرسانی شبکه عمومی شهر متصل باشند و دستگاه آب‌سردکن نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد، سلامت آب تضمین شده و خطری برای سلامت مردم ایجاد نخواهد کرد.

آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می‌شوند

سلامت نیوز:معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می‌شوند، گفت: چنانچه دستگاه‌های آبسردکن عمومی شهری به سیستم آبرسانی شبکه عمومی شهر متصل باشند و دستگاه آب‌سردکن نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد، سلامت آب تضمین شده و خطری برای سلامت مردم ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهندس محسن فرهادی در خصوص پایش و نظارت بر سلامت آب‌سردکن‌های عمومی شهری، گفت: آب‌سردکن‌ها معمولا در نقاط شلوغ و پر رفت و آمد برای خدمت رسانی به عابران و افرادی که در سطح شهر در رفت و آمد هستند، تعبیه می‌شوند و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، نیاز به دسترسی به آب سالم افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: چنانچه دستگاههای آب‌سردکن عمومی شهری به سیستم آبرسانی شبکه عمومی شهر متصل باشند و دستگاه آب‌سردکن نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد، سلامت آب تضمین شده و خطری برای سلامت مردم ایجاد نخواهد کرد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این خصوص، افزود: این دستگاه‌ها معمولا مورد ارزیابی و پایش مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و از آب لوله کشی شده موجود در منابع این دستگاه‌ها نمونه‌گیری به عمل می‌آید و تاکنون شکایتی در این مورد ثبت نشده است.

 فرهادی خاطرنشان کرد: توصیه می شود که برای آبرسانی به دستگاه های آبسردکن در سطح شهر، از منبع مخزن استفاده نشود. در واقع آبسردکن های شهری که دارای منابع مخزن هستند و آب به صورت راکد است، برای شرب مناسب نبوده و مورد تایید نیستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha