پدر علم ژنتیك ایران گفت: متأسفانه به علت آلودگی هوا و استرس‌ به خصوص در زنان باردار شاهد افزایش سقط جنین‌های مكرر، نازایی و ناباروری در مردان و زنان هستیم.

سلامت نیوز : داریوش فرهود در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: 2 عامل ازدواج‌های خانوادگی و شناخت هر چه بهتر این بیماریهای ژنتیكی موجب افزایش میزان بیماریهای ژنتیكی در كشور شده است به طوری كه میزان ازدواج فامیلی در گذشته كم شده بود اما در حال حاضر متاسفانه باز افزایش پیدا كرده است.
وی افزود: در مورد بچه‌هایی كه با آسیب‌های جنینی به دنیا می‌آیند باید گفت عواملی مانند آلودگی هوا، استرس‌ها و ناراحتی‌های زیادی كه متاسفانه مردم ما گرفتار آن هستند، عادات غذایی بسیار بد مانند مصرف فست‌فودها و مصرف مواد سرطان‌زا مانند چای رنگ شده و معطر تاثیرگذار است.
پرفسور فرهود خاطرنشان كرد: این موارد موجب سقط جنین‌های مكرر و نازایی و به دنیا آمدن بچه‌هایی با مشكلات مختلف همچنین ناباوری مردان و نازایی زنان شده است.   وی گفت: استرس در زنان باردار موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود كه برا ساس آن نوزادهای كم وزن به دنیا می‌آیند. و اینجاست كه نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha