یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 251898

بیمه نیروهای مسلح از تیر ماه امسال، الحاقیه ای را برای مراکز طرف قرارداد فیزیوتراپی در سطح کشور در نظر گرفته که مورد اعتراض گسترده انجمن و جامعه فیزیوتراپی قرار گرفته است.

اعتراض جامعه فیزیوتراپی به الحاقیه بیمه نیروهای مسلح

سلامت نیوز:بیمه نیروهای مسلح از تیر ماه امسال، الحاقیه ای را برای مراکز طرف قرارداد فیزیوتراپی در سطح کشور در نظر گرفته که مورد اعتراض گسترده انجمن و جامعه فیزیوتراپی قرار گرفته است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس این الحاقیه سازمان بیمه نیروهای مسلح راسا مبادرت به ارزشیابی و درجه بندی مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد نموده و بر همین اساس سطح بندی خدمات و محدودیت هایی نیز برای ارائه درمان های فیزیوتراپی لحاظ نموده است و بر اساس درجه بندی خود برای مراکز فیزیوتراپی تعرفه گذاری نیز کرده است.

فیزیوتراپیست احمد موذن زاده بازرس هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، در گفتگو با مهر، اظهارداشت: الحاقیه قرارداد بیمه نیروهای مسلح دارای اشکالات قانونی و بدعت های متعددی است. این سازمان بیمه گر راسا مبادرت به امتیازبندی و درجه گذاری مراکز نموده است در حالی که بعنوان یک سازمان خریدار خدمت طبیعتا مرجع مناسبی برای ارزشیابی مراکز نیست و چنین کار خطیری می بایست با محوریت وزارت بهداشت و مشارکت سازمان نظام پزشکی و انجمن علمی فیزیوتراپی ایران صورت پذیرد، در حالی که بیمه نیروهای مسلح با رویکردی یک جانبه و غیرموجه راسا مبادرت به این امر مهم نموده که جای اعتراض جدی دارد.

وی گفت: بر اساس درجه بندی مراکز و در واقع به بهانه آن سطح بندی خدمات نیز صورت گرفته به نحوی که تعداد زیادی از مراکز طرف قرارداد این سازمان بیمه مجاز به ارائه خدمات نوین فیزیوتراپی مانند لیزر و مگنت شناخته نشده اند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی شیراز، ادامه داد: بدعت خطرناک دیگری که در این الحاقیه به چشم می خورد این است که بیمه نیروهای مسلح به بهانه پوشش وسیع تر خدمات تکمیلی مبادرت به شکستن تعرفه های قانونی مصوب شورای عالی بیمه نموده است.

موذن زاده گفت: متاسفانه رشد تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه طی سه سال اخیر برای خدمات درمانی فیزیوتراپی بسیار ناچیز و فقط حدود ۱۰ درصد بوده است و بر اساس این الحاقیه ما می بایست به رغم وجود تورم لجام گسیخته با تعرفه ۵ سال پیش کار کنیم که هیچ منطقی ندارد.

بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: ما تا کنون ضمن مذاکره با مسئولان ارشد بیمه نیروهای مسلح در تهران و مراکز استان ها و بیان اشکالات و ایرادات قانونی این الحاقیه در جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان مماشات کرده ایم تا به روند درمانی بیماران خللی وارد نشود ولی متاسفانه همکاران ما را در سراسر کشور تهدید کرده اند که در صورت عدم امضای الحاقیه از ابتدای شهریور ماه لغو قرارداد می شوند.

وی در پایان افزود: در صورتی که این سازمان بر اجرای الحاقیه با این شرایط ظالمانه و ناموجه اصرار داشته باشد ما چاره ای جز طرح دعوی در مراجع ذی صلاح و دفاع از حقوق مشروع همکاران زحمتکش و خدمتگزار فیزیوتراپیست نخواهیم داشت و طبیعتا همکاران ما نیز زیربار امضای این الحاقیه نمی روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha