سخنگوی سازمان غذا و دارو به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه دارویی سه برابر میزان ورودی آن به سازمان‌های بیمه گر فروخته شده است، واکنش نشان داد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهارات آذری جهرمی را تکذیب کرد

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان غذا و دارو به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه دارویی سه برابر میزان ورودی آن به سازمان‌های بیمه گر فروخته شده است، واکنش نشان داد.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص اظهارات آذری جهرمی وزیر ارتباطات در  برنامه «حالا خورشید» گفت: اظهارات وزیر ارتباطات در مورد سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت(TTAC) سازمان غذا و دارو و تمجید از این اقدام، قابل توجه و تقدیر هست.

سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین افزود: موضوعی در خلال صحبت‌های آذری جهرمی مطرح شد مبنی بر اینکه دارویی سه برابر میزان ورودی آن به سازمان‌های بیمه گر از طریق داروخانه ها فروخته شده است که به نظر می‌رسد به درستی عنوان نشده و یا لااقل چنین گزارشی از سامانه به سازمان غذا و دارو نرسیده است.

وزیر ارتباطات منبع اطلاعات خود را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهد

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مطلب به درستی منعکس نشده است و انتظار می رود آقای مهندس جهرمی، منبع اطلاعات یا اطلاعات احتمالی خود در این رابطه را برای این سازمان هم ارسال فرمایند تا موضوع دقیقا بررسی شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همکاران داروساز ما در داروخانه‌ها از اعضای خدوم، پرتلاش و موثر تیم درمان و امین نظام سلامت هستند و آمار مذکور به نحوی که ارایه شده با واقعیاتی که سازمان غذا و دارو بر آن نظارت و آگاهی دارد، تطابق ندارد.

نبود شفافیت در نظام دارویی کشور

وزیر ارتباطات در برنامه حالا خورشید به ایجاد سامانه ای برای کنترل دارو برای تعیین اصالت دارو در دولت اشاره کرد که در آن وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک و وزارت بهداشت به یکدیگر متصل شدند.

آذری جهرمی افزود: پس از اجرای این سیتم و بنا به گزارش وزارت اطلاعات ۳۰۰ هزار فقره از یک دارو وارد کشور شده درحالی که برای ۹۰۰ هزار عدد آن از بیمه پول دریافت شده و این به معنی نبود شفافیت است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکنون فرایند واردات دارو و نظارت بر مصرف آن توسط دولت الکترونیک و سیستم اصالت دارو قابل کنترل شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha