چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 255112

گل کلم با وجود رنگ سفید، منبعی بزرگ از ویتامین C و فولات و منبع خوبی از فیبر و ویتامین K است. گل کلم همچنین غنی از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان هاست.

مزایای شگفت انگیز گل کلم

سلامت نیوز: گل کلم با وجود رنگ سفید، منبعی بزرگ از ویتامین C و فولات و منبع خوبی از فیبر و ویتامین K است. گل کلم همچنین غنی از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اگرچه رنگ سفید شایع ترین رنگ گل کلم است، بسیاری از انواع گل کلم رنگی نیز از جمله نارنجی، بنفش و سبز وجود دارد.

گل کلم نارنجی: مزه مشابه انواع گل کلم سفید را دارد، ویتامین A گل کلم نارنجی ۲۵ برابر بیشتر از نوع سفید آن است. گل کلم بنفش: سرشار از آنتوسیانین ها، رنگدانه های گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است. گل کلم سبز: طعم شیرین تری نسبت به گل کلم سفید دارد.

ویتامین C و K و منگنز موجود در گل کلم آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند رادیکال های آزادی را که می توانند به سلول های سالم آسیب برسند را خنثی کنند و به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند. آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین های K و C می تواند به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و آرتریت کمک کند.

یک فنجان گل کلم پخته شده ۷۳-۷۷ درصد از مقدار توصیه شده روزانه از ویتامین C، ۱۹ درصد از مقدار ویتامین K روزانه و ۸ درصد از منگنز مقدار روزانه را داراست.

انواع کلم ها و از جمله گل کلم، غنی از ترکیبات گیاهی، ایندول و سولفورافن هستند که خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را در افراد کاهش می دهند.

مصرف سبزیجات و از جمله انواع کلم خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد و می تواند شخص را در برابر فشار خون بالا و سکته مغزی محافظت کند.

گل بعلت فیبر بالا به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha