رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 170 حلقه چاه آب استان خشک شده است و سه هزار روستا نیز در بلوچستان با تانکر آبرسانی می شود.

خشک شدن 170 حلقه چاه آب در سیستان و بلوچستان

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 170 حلقه چاه آب استان خشک شده است و سه هزار روستا نیز در بلوچستان با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش سلامت نیوز، ‌غلامرضا مالکی در گفت وگو با ایسنا-‌ افزود: به همین دلیل اولویت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان با تامین منابع آبی است که برای آبرسانی سیار 15 میلیارد تومان، تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه گفت: امسال 60 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به جبران خسارت های زیرساخت های آب شهری و روستایی، عشایری، کشاورزی و شیلات استان اختصاص یافت که 43 درصد آن تخصیص پیدا کرده است و به صورت پروژه ای در اختیار دستگاه هایی قرار می گیرد که به زیرساخت های آن خسارت وارد شده است.

مالکی بیان کرد: بر اساس تصمیم هیئت وزیران به بهره برداران کشاورزی که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و قادر به باز پرداخت اقساط خود نیستند، سه سال اجازه تنفس داده و سود و کارمزد وام هایشان بخشیده می شود.

به گفته وی، در صورتی که بارندگی در نقطه ای کمتر از 90 میلی متر باشد کشاورزی توجیهی ندارد و باید سراغ شیوه نوین آن رفت.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که کشاورزی در استان سنتی است انجام آن توجیهی ندارد و باید سراغ دیگر ظرفیت ها برای توسعه اشتغال و تولید ناخالص داخلی رفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: بر اساس مطالعات محور شرق فقط حوزه خدمات می‌تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد که در استان، این حوزه 52 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مالکی گفت: در صورتی که می خواهیم محور شرق فعال شود باید در تولید نقش داشته باشیم و بازرگانی را از منطقه آزاد چابهار شروع کنیم و تا میلک امتداد دهیم، به همین دلیل سراغ پروژه راه آهن رفته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha