معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت :مشکل کیت آزمایشگاهی در کشور نداریم، شاید این ابزار به صورت موردی در شهری کمتر باشد.

جواب آزمایش دروغین برخی از آزمایشگاه ها به بیماران

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی  گفت :مشکل کیت آزمایشگاهی در کشور نداریم، شاید این ابزار به صورت موردی در شهری کمتر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، چندی پیش برای آزمایش کلی به بیمارستان دولتی مراجعه کردم در حالی که پزشک معالج انجام تمامی آزمایشات را در دفترچه درمانی قید کرده بود اما در زمان خون گیری به بنده اعلام شد که به دلیل کمبود کیت از آزمایشاتی نظیر تیروئید، ویتامین دی و ... معذوریم.

این در حالی است که برخی از شهروندان دیگر نیز مدعی شدند که پس از اقدام به انجام آزمایشات کلی، آزمایشگاه بدون اطلاع از اینکه نمی تواند تست تیروئید و ویتامین دی را انجام دهد، تنها به بیمار اعلام می کند که نتیجه تمامی تست های انجام شده خوب است، پس از مدتی با مراجعه به آزمایشگاه های دیگر بیمار متوجه می شود که به طور مثال گرید بالایی در بیماری تیروئید داشته و با نشان دادن آزمایشات قبلی به پزشک آزمایشگاه، مشخص می شود که هیچ گاه از وی تست تیروئید گرفته نشده بود.

از این رو با معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص صحت و سقم کمبود کیت به دلیل تحریم ها در کشور گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال می گوید: مشکل کیت آزمایشگاهی در کشور نداریم، شاید این ابزار به صورت موردی در شهری کمتر باشد، در صورت مشاهده این وضعیت و اعلام کمبود کیت از سوی مسئولان بیمارستان، مراکز و آزمایشگاه ها، بیماران می توانند با ذکر نام و شهر مورد نظر مراتب را به ما اعلام کنند تا موضوع را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: کمبود کیت آزمایشگاهی به علت تحریم ها صحت ندارد.

این مقام مسئول افزود: تحول بزرگی که در سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد، نگاه کارکنان تامین اجتماعی در حوزه بیمه و درمان به سمت و سوی خدمتگزاری و خدمت رسانی به مردم بوده است همچنین با اصلاح زیر ساخت آی تی توانسته ایم برنامه های مثمرثمری را در این عرصه به اجرا در آوریم.

وی بیان داشت: در دنیای امروز هیچ کاری بدون اتکا به فناوری اطلاعات قابل انجام نیست بنابراین در سازمان تامین اجتماعی برای تحقق اهدافمان، یک نهضت آی تی ایجاد کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانیم با کشورهای پیشرفته جهان رقابت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha