کارشناسان انگلیسی نسبت به مصرف زیاد داروهای ضد افسردگی قوی که خطر خودکشی میان کودکان و نوجوانان را افزایش می دهد، اظهار نگرانی کرده اند.

بحران مصرف داروهای ضد افسردگی قوی میان کودکان انگلیسی

سلامت نیوز:کارشناسان انگلیسی نسبت به مصرف زیاد داروهای ضد افسردگی قوی که خطر خودکشی میان کودکان و نوجوانان را افزایش می دهد، اظهار نگرانی کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر  بر اساس بررسی های اخیر بسیاری از کودکان زیر ۱۰ سال و صدها نفر از جوانان انگلیسی داروهای ضد افسردگی بسیار قوی که خطر خودکشی را افزایش می دهد، مصرف می کنند.

به گزارش گاردین،تنها در سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ کودک و نوجوان این کشور داروهای بسیار قوی ضد افسردگی ازجمله پاروکستین و ونلافاکسین مصرف کرده اند. از این تعداد نیز حدود ۳۸ نفر کودکان زیر ۱۰ سال بوده اند.

کارشناسان معتقداند مصرف این دو نوع دارو تنها باید در مواقع بحرانی که هیچ راه دیگری برای درمان افسردگی بیماران وجود ندارد استفاده شود.

موسسه ملی بهداشت، درمان و مراقبت انگلیس نیز مصرف داروهای ضد افسردگی را برای جوانان زیر ۱۸ سال بسیار خطرناک خوانده و استفاده از داروهایی همچون پاروکستین و ونلافاکسین را برای این افراد ممنوع خوانده است.

این درحالی است که مسئولین مربوطه دولت انگلیس نیز نسبت به این میزان از مصرف داروهای ضد افسردگی میان جوانان و کودکان اظهار نگرانی کرده و درباره افزایش خودکشی بر اثر مصرف این مواد هشدار داده اند.

داده های نشان می دهد تنها در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برای بیش از ۳۴ هزار نفر از جوانان زیر ۱۸ این کشور داروی ضد افسردگی قوی فلوکستین تجویز شده است.

به علاوه سال گذشته به طور کل بیش از ۷۱ هزار جوان زیر ۱۸ سال از انواع داروهای ضد افسردگی استفاده کرده اند.  

پزشکان انگلیسی معتقداند رویه پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی باید تغییر کند و به جای تجویز قرصهای خطرناک که عموما احتمال خودکشی را افزایش می دهد، باید از روش های دیگر از جمله مشاوره به درمان بیماران پرداخت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha