سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

حدود 50 تا 60 درصد مردم کرمانشاه از زلزله خسارت دیدند و ساماندهی شدند و کار روی اسکان تعدادی در دست اقدام است و نیاز به تسریع در کار و تامین مصالح ساختمانی است تا زودتر ساماندهی شوند و به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

بنیاد مسکن دنبال درآمدزایی است

سلامت نیوز*احمد صفری: حدود 50 تا 60 درصد مردم کرمانشاه از زلزله خسارت دیدند و ساماندهی شدند و کار روی اسکان تعدادی در دست اقدام است و نیاز به تسریع در کار و تامین مصالح ساختمانی است تا زودتر ساماندهی شوند و به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ، اینکه یکسال زمانی مناسب برای ساماندهی است، اما به دلیل فقدان مصالح مورد نیاز نتوانستیم این کار را انجام دهیم. حتی سه تا چهار ماه دنبال تفاهمنامه و قرار داد و نقشه بودیم و بعد از آن دنبال پیمانکار و انعقاد قرارداد بودند. برای این روند پنج تا 6 ماه زمان از دست رفت، اکنون هم با توجه به تحریم‌ها و گران‌تر شدن مصالح ساختمانی کار در زمان مقرر انجام نشد. ما از بنیاد مسکن سوال کردیم و از آنها خواستیم تا اعلام کنند که این ساخت و سازها چه زمانی انجام خواهد شد؟ تا مقداری از نگرانی مردم زلزله زده کاسته شود، اما متاسفانه نتوانستند برای ما زمان مشخصی را تعیین کنند. بنده یکبار تذکر دادم و گفتم که کارمندان دولت برای کارهای بازسازی نباید تا این اندازه سازش کنند.

این تذکر مساله‌ شد و مورد بحث قرار گرفت. هم اکنون دنبال مستندات هستیم تا این مساله را در مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار دهیم. راهکار این است که ما برای رضای خدا کار کنیم و نه به دنبال ارقام و عدد و درآمدزایی باشیم. بنیاد مسکن در این مورد دنبال کسب درآمد برای سازمان خود بود. برای جلوگیری از این اتلاف زمان قانون هم وجود دارد، اما لابی فراوان است و با نامه‌ای کار را حل می‌کنند. همچنین صدا و سیما منصفانه عمل نکرد و چند نفر در پوشش کمیته امداد از چند نفر مردم محلی به صورت نمادین فیلم گرفتند و حرف‌هایی زدند که گویی از اقدامات راضی بودند، در شرایطی که افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند؛ هنوز صاحب خانه نشده اند و در چادر برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. همه کارشناسان صدا و سیما استاد آمار هستند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا نکردند. در حالی که می‌شد بهتر عمل شود. اخبار را به خوبی پوشش دهند تا مسئولان هم از آن آگاه شوند، اما وقتی این رسانه ملی همه چیز را در منطقه زلزله زده خوب نشان می‌دهد مسئولان هم اقدام مناسبی انجام نخواهند داد. به نظرم صدا و سیما چنین برخوردی را انجام می‌دهند تا مردم آرامش خود را از دست ندهند، در صورتی که چنین روندی درست نیست و باید اطلاع‌رسانی به درستی انجام شود.

*نماینده مردم کرمانشاه در مجلس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha