سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 259536

مسئول سامانه اطلاع رسانی دارویی 1490 تعطیل شدن شیفت شب این سامانه را تایید کرد.

شیفت شب سامانه اطلاع رسانی دارو تعطیل شد

سلامت نیوز: مسئول سامانه اطلاع رسانی دارویی 1490 تعطیل شدن شیفت شب این سامانه را تایید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سامانه اطلاع رسانی دارویی 1490 از چند سال پیش به منظور ارائه اطلاعات دارویی به مردم هم برای پیدا کردن داروهای نایاب و هم مشاوره در مصرف داروها و پیشگیری از تداخل دارویی و مسمومیت های دارویی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه 13 آبان به صورت یک سامانه 24 ساعته راه اندازی شد و بعدتر وزارت بهداشت خدمات این سامانه در سایر بخش های بهداشتی و درمانی شامل شکایت و انتقاد از خدمات اورژانس، مسائل بهداشت محیط، پذیرش بیماران در مراکز درمانی و شکایت از تعرفه های پزشکی گسترش داد و به عنوان مهمترین سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت معرفی شد.


طلعت قانع، بخش اطلاع رسانی دارویی این سامانه درباره اینکه آیا ضرورت ندارد شیفت شب سامانه 1490، فعال باشد، افزود: در مورد ضرورت فعالیت شیفت شب این سامانه، این مرکز تصمیم گیری نمی کند بلکه تصمیم بالادستی است اما هیچ اختلافی وجود نداشته و انتشار مسائلی مانند اختلافات مدیریتی در فضای مجازی بی اساس است.


وی درباره اینکه آیا ممکن است تعطیل شدن شیفت شب سامانه 1490 با کمبودهای اعتباری مرتبط باشد، گفت: در هر شرایطی موظف هستیم به وظایمان عمل کنیم و بیشتر مراعات کنیم و باید هر چه بیشتر تلاش کنیم که در این شرایط باری به دولت تحمیل نکنیم.
وی اضافه کرد: تمام نیروهای شیفت شب سامانه اطلاع رسانی دارویی به شیفت روزانه منتقل شده اند و در حال حاضر سامانه اطلاع رسانی دارویی 1490 از ساعت هشت صبح تا 12 شب فعالیت دارد.


مسئول سامانه اطلاع رسانی دارویی 1490 خاطرنشان کرد: بیشترین تماس های مردمی با این سامانه در رابطه با عوارض دارویی است که می پرسند «آیا این دارو عارضه دارد» یا اینکه می پرسند «ما این دارو را مصرف کردیم و مبتلا به این عارضه شدیم، آیا این عارضه مربوط به مصرف این دارو است و چه کار باید کنیم» .
قانع افزود: مردم در تماس با سامانه اطلاع رسانی دارویی 1490 از چرایی تجویز یک دارو توسط پزشک، دستور مصرف دارو و راه درست مصرف دارو سوال می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha