یک فوق تخصص روماتولوژی کودکان، از روماتیسم به عنوان شایع‌ترین علت معلولیت و اختلال بینایی در کودکان نام برد و گفت: هر علامتی مانند تب کودکان که طولانی و با عود همراه باشد باید جدی گرفته شود.

عوارض روماتیسم در کودکان/تب طولانی مدت را جدی بگیرید

سلامت نیوز:یک فوق تخصص روماتولوژی کودکان، از روماتیسم به عنوان شایع‌ترین علت معلولیت و اختلال بینایی در کودکان نام برد و گفت: هر علامتی مانند تب کودکان که طولانی و با عود همراه باشد باید جدی گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، رضا شیاری، روز سه شنبه در چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در محل بیمارستان مفید برگزار می شود، اظهار داشت: بیماری‌هایی که با التهاب در بافت هم بند همراه باشد را روماتیسم می‌گویند و بافت هم وزن قسمت‌های مختلفی از بدن مانند پوست، استخوان، مفصل و رگ را می‌سازد. که التهاب در هر کدام از قسمت‌ها منجر به ایجاد یک نوع بیماری روماتیسمی خاص می‌شوند.

وی افزود:‌ در بیماری روماتیسمی درگیری استخوان، مفصل، عروق، پوست و عضله را می‌توانیم داشته باشیم که گاهی این بیماری سیستمی و گاهی فرم خاص یک ارگان است.

شیاری ادامه داد: بیماری‌های روماتیسمی یکی از شایع‌ترین علل معلولیت، اختلال بینایی و کوری و اختلال قلبی و عروقی در کودکان است، بنابراین شناخت تشخیص دقیق و درمان به موقع این بیماری بسیار اهمیت دارد.

دبیراجرایی چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان در مورد نشانه‌های بیماری‌های روماتیسمی، گفت: این بیماری سه مشخصه دارد که شامل مزمن بودن، همراه با عود و اختلال در سیستم ایمنی است و هر چند بیماری روماتیسمی نشانه اختصاصی تشخیصی ندارد ولی بسیاری از علائم عمومی سایر بیماری‌ها چنانچه طول کشنده و همراه با عود باشد حتما باید نسبت به درمان و مراجعه به پزشک اقدام شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال تب در بسیاری از بیماری‌ها چه عفونی و چه غیرعفونی بروز می‌یابد ولی اگر همین تب دوره‌ای و طولانی بدون علت مشخص باشد، می‌تواند یکی از علائم ابتلا به بیماری روماتیسمی در کودک باشد. این مسئله برای دل درد و آفت دهان به همین صورت است و اگر طولانی و با عود همراه باشد نشانه روماتیسم است.

این فوق تخصص روماتولوژی کودکان خاطرنشان کرد: التهاب در مفصل در بسیاری از موارد حاد و گذراست اما در تمام مواردی که التهاب طول بکشد یا عود کننده باشد باید به بیماری روماتیسم فکر کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha