بعنوان یک شاهد و ناظر همه چهار دهه گذشته نظام سلامت عرض میکنم: طرح تحول نظام سلامت، بهبود شاخص های عدالت در سلامت و توسعه و بهبود خدمات سلامت به محرومترین فرزندان این ملت در اقصی نقاط این سرزمین، اینک فرزند شماست و برای همیشه تاریخ، مادران و پدران را، تحمل هر گزند و دو نیم شدن فرزند، نشاید و نباید.

تحمل دو نیم شدن طرح تحول سلامت،فرزندتان! نشاید و نباید

سلامت نیوز-*غلامرضا اصغری:  تدبیر اداره امور کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، نیازمند هماهنگی و همدلی افزونتر مدیران، خصوصا مدیران ارشد، تسهیل فرایندهای تصمیم سازی و تسریع در تصمیم گیری و اجرا است.


پر واضح است که برای مقابله با تحریم و تهدید دشمن، قبل از هر چیز، نیاز مبرم به آرایش جنگی ارکان دولت و عملکرد قرارگاهی متناسب با شرایط جدید اقتصادی خودنمایی می کند.


البته ابایی نیست که گفته شود، روند جاری مدیریت کشور در برخی نواحی از آشفتگی رنج می برد و بر این وزن و مدار نمی چرخد.
بعنوان نمونه، از زمان تصمیم برداشت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای کمک به وضعیت بحرانی زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی، بیش از دو ماه گذشته است، تصمیمی که نه لزوما توسط دولت، بلکه با جلسات و پیگیریهای فراوان فعالان این حوزه و درخواست سران قوا منجر به موافقت مقام معظم رهبری و ابلاغ آن به دولت شده، اما تعلل بسیار و ساز و کار نامناسب پرداخت ریالی این مبلغ، هنوز آن را عملیاتی ننموده و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده نیز دردی از مطالبات انباشته زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی را التیام نبخشد.

 زمانی که با دارو و تجهیزات ضروری پزشکی که نه تنها یک کالای اساسی، بلکه حیاتی است، اینگونه معامله شود، با سایر امورات کشور، ناباورانه باید گفت برخورد بهتری نخواهد شد.


در این شرایط امیدواریم که تصمیم درست و موضع بهنگام وزیر محترم بهداشت، لااقل هشداری جدی باشد که این روش و منش اداره امور در شرایط دشوار تهدید و تحدید نیست و البته تلنگری هم باشد بر برخی مخالفان دولت -که متاسفانه بخشی از این تاخیر را دامن زده اند -که هرگونه تضعیف دولت در اداره امورات کشور، صرفا بازی بدفرجامی در زمین دشمن و سوراخ کردن کشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که موافق و مخالف را در برگرفته است، العاقل یکفیه بالاشاره.


و اما روی دیگر سخن به وزیر محترم بهداشت؛ 
بعنوان یک شاهد و ناظر همه چهار دهه گذشته نظام سلامت عرض میکنم: طرح تحول نظام سلامت، بهبود شاخص های عدالت در سلامت و توسعه و بهبود خدمات سلامت به محرومترین فرزندان این ملت در اقصی نقاط این سرزمین، اینک فرزند شماست و برای همیشه تاریخ، مادران و پدران را، تحمل هر گزند و دو نیم شدن فرزند، نشاید و نباید.
و خَیرُ الكَلام ما قَلَّ وَ دَلّ ...

* رییس سازمان غذا و دارو.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha