اگر سماجت مامور جوان برای خواندن کنتور نبود، خانواده 4نفره با اتفاق هولناکی روبه‌رو می‌شدند«پسری در را باز کرد؛ اما ناگهان روی زمین افتاد و فهمیدم اتفاق بدی افتاده است...»

مأمور اداره گاز؛ فرشته نجات یک خانواده

سلامت نیوز:اگر سماجت مامور جوان برای خواندن کنتور نبود، خانواده 4نفره با اتفاق هولناکی روبه‌رو می‌شدند«پسری در را باز کرد؛ اما ناگهان روی زمین افتاد و فهمیدم اتفاق بدی افتاده است...»این حرف‌های کنتورخوان اداره گاز خشک‌بیجار در استان گیلان است که وقتی برای ثبت کارکرد کنتور گاز به خانه‌ای رفته بود به‌طور اتفاقی فهمید صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش دچار گازگرفتگی شده‌اند و با وظیفه شناسی اورژانس را خبر کرد و جان‌شان را نجات داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، این مأمور وظیفه شناس که امیر محمد زهری نام دارد چند روز قبل در کوچه پس کوچه‌های خشک‌بیجار مشغول ثبت کارکرد کنتورهای گاز خانه‌ها بود. او از 4‌ماه قبل کنتورخوان شده بود و تقریبا همه ساکنان منطقه او را می‌شناختند. آن روز هم مثل همیشه او زنگ خانه‌ها را می‌زد. اما وقتی زنگ یکی از خانه‌ها را زد هیچ‌کس جوابش را نداد. او مطمئن بود که ساکنان خانه داخل هستند اما اینکه هیچ‌کس در را باز نمی‌کرد برایش عجیب بود و آنقدر ماند تا اینکه بالاخره در باز شد. او در این‌باره به همشهری می‌گوید: «می‌دانستم آنجا یک خانواده 4نفره زندگی می‌کنند و من را می‌شناختند.

چند مرتبه زنگ زدم تا اینکه پسری حدود 13ساله در را باز کرد اما رنگش پریده بود و نمی‌توانست صحبت کند و ناگهان بین در از حال رفت و افتاد.» مأمور اداره گاز با دیدن این صحنه خودش را بالای سر پسر نوجوان رساند تا کمکش کند اما او هنوز نمی‌دانست که به درستی چه اتفاقی افتاده است. او می‌گوید:« فکر کردم پسر نوجوان تشنج کرده است. داد زدم و از اعضای خانواده‌اش کمک خواستم اما هیچ‌کس جواب نمی‌داد. همین که خواستم وارد خانه شوم در راه‌پله‌ها دیدم که پدرش دستش را به نرده‌ها گرفته ، داد زدم و از او کمک خواستم اما او حال عجیبی داشت و متوجه حرف‌هایم نمی‌شد. آن زمان بود که فهمیدم به‌احتمال زیاد آنها دچار گازگرفتگی شده‌اند. به همین دلیل جلوی در برگشتم و شیر اصلی گاز را بستم.‌»

مامور وظیفه شناس اداره گاز با اینکه ماجرای گازگرفتگی را فهمیده بود اما هنوز نمی‌دانست در خانه چه اتفاقی افتاده است. با وجود این با اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او می‌گوید:«در ادامه فهمیدم که پسر نوجوان می‌خواهد چیزی بگوید اما توانایی‌اش را ندارد. اما از لا به لای حرف‌هایش فهمیدم که مادر و خواهرش داخل خانه هستند. آن زمان بود که دوان دوان خودم را به اتاق‌ها رساندم و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم.»

در صحنه هولناکی که مأمور اداره گاز از آن صحبت می‌کند مادر خانواده و دختر 16ساله‌اش بی‌حال روی زمین افتاده و دچار گازگرفتگی شدیدی شده بودند. او فرصت را از دست نداد و با کمک همسایه‌ها آنها را بیرون آورد و همان موقع بود که امدادگران اورژانس از راه رسیدند:« آنها گفتند شدت گازگرفتگی اعضای این خانواده به حدی بود که اگر کمی دیرتر آنها را از خانه خارج می‌کردیم جان‌شان را از دست می‌دادند.»

حالا این مأمور وظیفه شناس اداره گاز خشک‌بیجار از اینکه توانسته جان اعضای یک خانواده را نجات دهد خوشحال است. او می‌گوید:«وقتی خیالم از نجات جان اعضای این خانواده راحت شد به کارم ادامه دادم و سراغ کنتور بقیه خانه‌ها رفتم و بعد فهمیدم که بیرون آمدن لوله بخاری که در یکی از اتاق‌ها از آن استفاده می‌شد علت این حادثه بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha