معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه در حال حاضر مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی با کمبود پرستار مواجه است، گفت: اکنون ۱۵ هزار پرستار در بخش های زیرمجموعه وابسته به سازمان تامین اجتماعی مشغول به کارند.

کمبود پرستار، معضل بیمارستان‌های تامین اجتماعی

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه در حال حاضر مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی با کمبود پرستار مواجه است، گفت: اکنون ۱۵ هزار پرستار در بخش های زیرمجموعه وابسته به سازمان تامین اجتماعی مشغول به کارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، مهدی درخشان گفت: مهمترین برنامه ما این است که برای رسیدگی بهتر به وضعیت پرستاران، ابتدا چارت تشکیلاتی پرستاران مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی اصلاح شود.


وی دلیل اینکه سازمان تامین اجتماعی نتوانسته پرستار جذب کند را در نتیجه مشکلات مختلف در تشکیلات این بخش اعلام کرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: به همین منظور مصوبه تغییر و اصلاح چارت تشکیلاتی پرستاران از هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گرفته شده است.


وی ادامه داد: قرار است تا پایان امسال، همه تشکیلات بیمارستان ها برای بکارگیری پرستاران به روز رسانی شود و در سال آینده با تشکیلات جدید، نیروهای جدید جذب خواهد شد؛ این موضوع در بودجه نیز آمده است.


درخشان افزود: هنوز آمار جدیدی از کمبود پرستاران به دست نیامده است چون وضعیت وجود پرستار در بیمارستان ها نسبت به یکدیگر متفاوت است؛ البته سازمان تامین اجتماعی تلاش می کند تعداد پرستارانی مورد نیاز خود را در سال آینده بکار گیرد.


وی خاطرنشان کرد: براساس تشکیلات جدید، نیروهای مورد نظر در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی به کار گرفته می شوند و بودجه آن در سال ۹۸ دیده شده است؛ امیدواریم این کمبود پرستار در تامین اجتماعی حل شود.
وی یادآورشد: سازمان تامین اجتماعی با حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، ۱۸ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.


این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.


بخش بیمه ای تامین اجتماعی ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود.


همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسانتر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha