کک و مک، لکه های تیره پوست و آکنه از مشکلات شایع پوستی ای هستند که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارند. برای برطرف کردن این آثار پوستی به جای استفاده از داروهای شیمیایی از این روغن طبیعی استفاده کنید.

کک و مک و آکنه صورت تان را با این روغن طبیعی از بین ببرید!

سلامت نیوز: کک و مک، لکه های تیره پوست و آکنه از مشکلات شایع پوستی ای هستند که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارند. برای برطرف کردن این آثار پوستی به جای استفاده از داروهای شیمیایی از این روغن طبیعی استفاده  کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، لکههای سیاه روی صورت یک مشکل متداول است و زمانی رخ میدهند که پوست شروع به ترشح بیش از حد رنگدانه ملانین میکند. ترشح بیش از حد ملانین ارتباط نزدیکی با بیش از حد قرار گرفتن پوست در معرض اشعههای خورشید، عدم تعادل هورمونی، ویتامین کم بدن، بارداری، استرس، خواببه میزان ناکافی و بعضی از داروها دارد. گرچه لکههای سیاه به سلامت شما آسیبی وارد نمیکنند، اغلب باعث پایین آوردن اعتماد به نفس در شما میشوند.

محبوب ترین روش رهایی از این لک ها این روزها از طریق جراحی، لایه برداری اسیدی و موارد مشابه است. ولی یک درمان خانگی وجود دارند که میتواند به صورت طبیعی باعث روشن شدن لکههای سیاه بدون عوارض جانبی شوند. ما برای شما یکی از بهترین درمانهای خانگی برای از بین بردن لکههای سیاه صورت را آماده کردهایم.

از بین بردن کک و مک و لکه های تیره پوست با روغن بادام

عامل فعال موجود در روغن بادام که باعث از بین رفتن لکههای سیاه صورت میشود ویتامین E است. مزایایی که پوست از روغن بادام میبرد برای تمامی ما شناخته شده است و استفاده از آن در هر محصول پوستی دیده میشود. علاوه بر این، روغن بادام حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است که مانع خشکی پوست و لکههای پوست مرتبط با آن میشوند. روغن بادام همچنین دارای ویتامین B2 ( که تقسیم سلولی را تحریک میکند ) و B6 ( که از بروز مکرر آکنه جلوگیری میکند ) به همراه مواد معدنی و فیتواسترولها ( گروهی از ترکیبات هستند که ساختمانی مشابه کلسترول و استروئیدها دارند و در گیاهان یافت می‌شوند. محصولات گیاهی مانند دانه‌های کتان، کنجد، بادام زمینی، بادام، فندق و جوانه گندم دارای فیتواسترول می‌باشند. به نظر می‌رسد فیتوسترول‌ها با کلسترول برای جذب در روده‌ها رقابت می‌کنند لذا موجب کاهش سطح کلسترول خون می‌شوند. ) میباشد.
بنابراین، این روغن عیوب و لکههای سیاه صورت را کاهش داده، از آن در برابر اشعهی UV خورشید محافظت کرده و باعث میشود پوستی یکدست داشته باشید.

ماسک بادام و عسل

برای درست کردن ماسک بادام و عسل باید چند عدد بادام را درون کاسه ای پر از آب برای یک شب بخیسانید. بعد از پوست کندن بادام ها، آنها را خرد کرده و به شکل پورد درآورید. مقداری عسل به آن اضافه کنید تا مانند خمیر شود. سپس این ماسک را روی صورت تان برای چند دقیقه بگذارید . سپس صورت را با آب ولرم و به آهستگی بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha