مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بحران آب در سیستان و بلوچستان به مرز هشدار رسیده است گفت: حجم فعلی سدهای سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد کاهش آبی دارند.

بحران آب در سیستان و بلوچستان به مرز هشدار رسیده است

سلامت نیوز:مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بحران آب در سیستان و بلوچستان به مرز هشدار رسیده است گفت: حجم فعلی سدهای سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد کاهش آبی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  جهان صنعت ، اتابک جعفری مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در پنجمین همایش علمی فرهنگی قضات سیستان و بلوچستان که با حضور دادستان کل کشور در چابهار برگزار شد افزود: سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت آب در استان داریم و ۵۰ درصد چاه‌های غیر مجاز آب‌ها را هدر می‌دهند.

جعفری گفت: بحران آب در سیستان و بلوچستان جدی است و کمک و همراهی همه قشرها را می‌طلبد.وی اظهار کرد: چهار هزار و هفت روستای استان فاقد شبکه آبرسانی هستند و بحران آب در این نقطه از ایران اسلامی در حد زلزله خاموش است.جعفری از قضات و دادستان‌های سیستان وبلوچستان خواست که در زمینه پلمپ چاه‌های غیر مجاز، امور آب را یاری کنند.

مدیرعامل آب منطقه استان خاطرنشان کرد: بی آبی و خشکسالی سبب مهاجرت و مشکلات اجتماعی شده است وی ادامه داد: ایرانشهر، خاش و دلگان بیشترین آب زیرزمینی را استفاده می‌کنند و به دلیل ارزان بودن آب قدر این نعمت را نمی‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha