سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 264340

کمک خیرین سلامت کاهش یافته است

سلامت نیوز: حسین علی شهریاری در نشست خبری افزود: البته با توجه به شرایط کنونی از میزان کمک های خیرین کاهش پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به کاشت حلزون ادامه داد: خیرین سلامت در زمینه کاشت حلزون نیز مشارکت فعال دارند و سالی حدود هزار کشت حلزون داریم و در مجلس نیز برای آن بودجه در نظر گرفته ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا شهریاری گفت: بیشترین نتیجه گیری افراد ناشنوا با استفاده از حلزون شنوایی تا 5 سال اول زندگی است اما مواردی تا 20 ساله هم داشتیم که نتیجه داده است. در همین زمینه در خیلی از استان ها مرکز داریم و امیدواریم در استان سیستان و بلوچستان نیز کاشت حلزون را راه بیندازیم. اینها باید گفتار درمانی شوند و همگی آنها نمی توانند برای پروسه درمان به تهران بیایند.
وی ادامه داد: باید این افراد را در سطح استانها توزیع کنیم تا خدمات بگیرند. کاشت حلزون را در شیراز و اصفهان داریم و امیدواریم به زودی در سیستان و بلوچستان هم مرکز کاشت حلزون راه بیفتد.
شهریاری اضافه کرد: برای بعضی از معالجات ضرورت ندارد بیماران راهی پایتخت شوند. رسانه ها باید در این باره فرهنگ سازی کنند. مثلا آنژیوی قلب در همه جا خدماتش به یک کیفیت است و نیاز نیست مردم حتما به تهران بیایند. بهتر است بیماران با نظر پزشک در استان خودشان درمان شوند و اگر نیاز بود راهی بیمارستان های مجهزتر شوند تا دچار مشکل نشوند.
وی گفت: 56 مرکز مجمع خیرین سلامت در استان ها داریم که با دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی نیز همکاری دارند. به همین دلیل هر کسی که قصد دارد در حوزه سلامت کار خیر انجام بدهد بهتر است با دانشگاه ها هماهنگ باشد تا به نسبت ضرورت منطقه اقدام شود. خیرین بهتر است با دانشگاه های علوم پزشکی هماهنگ باشند و موازی کاری انجام ندهند. البته در نهایت خود خیر تصمیم گیرنده است اما هماهنگی با دانشگاه ها می تواند باعث شود کار خیر بهتر نتیجه بدهد.
شهریاری ادامه داد: خیرین کارهای ساخت و ساز را خودشان انجام می دهند و ما آنها را هدایت می کنیم. منابع محدود است و خیرین ببشتر خودشان کار ساخت و ساز را انجام می دهند.
وی ادامه داد: بیش از 300 شعبه شورای مشارکت خیرین در استان ها داریم که با آنها هماهنگ هستیم.
شهریاری افزود: خیرین دوست دارند جایی را بسازند که به نامشان باشد اما ما سعی داریم آنها را به انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه ها سوق بدهیم و یک کرسی پژوهشی به نام آن خیر ثبت کنیم.
وی درباره کارهای انجام شده درباره بیماران سرطانی گفت: حدود ۱ سال و نیم است که خیرین را راجع به پیشگیری و بهداشت در این زمینه تشویق می کنیم تا فعال تر شوند. بعضی جاها یکسری کارها را در این خصوص شروع کرده اند اما باید فرهنگ سازی کنیم تا سبک زندگی مردم هم تغییر کند.
دبیر مجمع خیرین ادامه داد: الان طوری شده که زن و مرد هر دو کار کرده و فرصت کافی برای پخت غذای خانگی برای فرزندانشان ندارند و به سوی غذاهای حاضری و فست فود روی آورده اند. از طرفی قیمت بعضی از اقلام مثل گوشت بالا رفته است. به همین دلیل در بعضی از موارد مردم چاره ای ندارند اما باز همه ما باید برای آگاهی مردم و تغییر سبک زندگی شان اقدام کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشارکت مجمع با بنیاد قلب سالم و طب ایرانی نیز افزود: یکی دیگر از فعالیت های ما ارتباط و مشارکت با بنیاد قلب سالم در بیمارستان قلب تهران است. با توجه به اینکه بیماری های قلبی زیاد است سعی داریم راهکارهایی برای داشتن قلب سالم را به مردم آموزش دهیم. از طرفی با بنیاد طب ایرانی نیز مشارکت داریم. ما طب اسلامی نداریم و با مشارکت با این بنیاد سعی داریم به درمان بعضی از بیماری ها به خصوص صعب العلاج کمک کنیم.
شهریاری ادامه داد: تبلیعات درباره امر خیر می تواند حرف اول را بزند. به همین دلیل با شبکه دو قرارداد داریم تا خیرین خودشان در برنامه حاضر شده و از کار خیر صحبت کنند. این کار می تواند باعث تشویق مردم به انجام کار خیر شود. از طرفی با سایت های پربازدید نیز مشارکت داریم برای تبلیغ امر خیر.
وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت در اختصاص دادن کمک هزینه به بیماران مشکل دارد گفت: شاید در سال فقط یک میلیارد کمک هزینه بتوانیم اختصاص بدهیم و این رقم در مقابل هزینه های بالای بیماران رقم چشمگیری نیست.
شهریاری افزود: با وزارت بهداشت هماهنگ هستیم تا خیرین برای خرید تجهیزات نیز اقدام کنند. آنها می توانند از طریق هیئت امنای ارزی تسهیلات لازم برای ورود تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب تر اقدام کنند. مثلا ممکن است در بازار آزاد قیمت یک دستگاه دیالیز بر فرض مثال ۱۶۰ میلیون تومان باشد اما از طریق هیئت امنای ارزی این دستگاه را ۸۰ میلیون تهیه می کنند.
شهریاری تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت کارهایی را در خصوص بیمارستان های نیمه کاره انجام داده. این بیمارستان ها به خیرین معرفی می شوند تا مراحل ساخت و ساز آنها تکمیل شود. پس از آن بیمارستان در اختیار خیر قرار می گیرد و او خودش می تواند بیمارستان را اداره کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha