بهترین راهکار برای ورزشکارانی که نگران از دست رفتن آب بدن خود هستند نوشیدن آب در زمانی است که احساس تشنگی می کنند تا مبادا موجب آبرسانی بیش از حد به بدن و ابتلا به بیماری هیپوناترمی شوند.

نوشیدن بیش از حد آب هنگام ورزش مرگبار است

سلامت نیوز:بهترین راهکار برای ورزشکارانی که نگران از دست رفتن آب بدن خود هستند نوشیدن آب در زمانی است که احساس تشنگی می کنند تا مبادا موجب آبرسانی بیش از حد به بدن و ابتلا به بیماری هیپوناترمی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، هیپوناترمی ناشی از کاهش میزان یون سدیم در خون است. هیپوناترمی مرتبط با ورزش زمانی رخ می‌دهد که نوشیدن بیش از حد آب، بر توانایی کلیه‌ها برای دفع آب اضافی غلبه می‌کند و سدیم در بدن رقیق شده و باعث التهاب سلول‌ها می می‌شود که می‌تواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد.

دکتر «جیمز وینگر»، پزشک ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا آمریکا، می‌گوید: «هیچ کس بر اثر از دست دادن آب بدن در میدان‌های ورزشی جان خود را از دست نداده است اما ورزشکاران در موارد نادر بر اثر آبرسانی بیش از حد به بدن، جان خود را از دست داده اند.»

در توصیه‌های آبرسانی به بدن بر نوشیدن حدود ۸ اونس (۲۳۶ میلی لیتر) آب در هر ۲۰ دقیقه ورزش تاکید می‌شود ولی بسیاری از مربیان ورزشکاران را به مصرف آب بیشتری از این میزان به منظور جلوگیری از از دست دادن آب بدن، گرفتگی عضلات و گرمازدگی راهنمایی می‌کنند.

این در حالی است که به گفته وینگر، گرفتگی عضلات و گرمازدگی در هنگام ورزش بر اثر از دست دادن آب بدن نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha