کم غذا خوردن و تحمل گرسنگی، همیشه بهترین و موثرترین راه کاهش وزن نیست. اگر بارها و بارها رژیم گرفته‌اید و هنوز چربی‌های اضافه رهایتان نکرده‌اند، وقتش رسیده که باور کنید راه را اشتباه می‌روید. شما برای کم‌کردن وزن، بیشتر از آنکه به کالری‌شماری نیاز داشته باشید، نیازمند تغییر سبک زندگی هستید.

آب‌کردن چربی‌ها با 1+5 ترفند ساده

سلامت نیوز: کم غذا خوردن و تحمل گرسنگی، همیشه بهترین و موثرترین راه کاهش وزن نیست. اگر بارها و بارها رژیم گرفته‌اید و هنوز چربی‌های اضافه رهایتان نکرده‌اند، وقتش رسیده که باور کنید راه را اشتباه می‌روید. شما برای کم‌کردن وزن، بیشتر از آنکه به کالری‌شماری نیاز داشته باشید، نیازمند تغییر سبک زندگی هستید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ما برای شروع این راه تازه، چند پیشنهاد ساده با شما در میان می‌گذاریم.

ساعت را عقب بکشید
وعده شام را حذف نکنید و سالاد میوه را جایگزین غذای شبانه نکنید. اما به‌جای شام خوردن در ساعت ۱۰شب، این وعده را تا ساعت ۷:۳۰ میل کنید. یادتان نرود که بدن شما آماده استراحت است و هرچه به ساعات پایانی شب نزدیک شوید، موادغذایی مصرف‌شده را بیشتر جذب می‌کند.
 
برنامه غذایی را روی یخچال بچسبانید
غذا درست‌کردن و خوردوخوراکتان را دست‌ کم نگیرید. شمایی که برای همه جنبه‌های زندگی‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید، چرا نباید غذاهایتان را با برنامه آماده کنید؟ سعی کنید در ابتدای هر هفته، فهرست تازه‌ای برای غذاهای روزانه آماده و موادغذایی موجود در خانه را براساس همین فهرست تهیه کنید.
 
کالری شمردن را فراموش کنید
بیشتر از آنکه به شمارش کالری‌ها فکر کنید، به سالم‌خوری و حفظ تناسب موادغذایی موردنیازتان توجه کنید. به این فکر کنید که حجم چربی، پروتئین و کربوهیدرات مصرفی‌تان تناسب داشته یا اینکه امروز مدام چربی به بدنتان وارد کرده‌اید؟
 
به بشقابتان احترام بگذارید
خوردن یک وعده غذایی، بعید است که بیشتر از نیم ساعت وقت شما را بگیرد. پس این زمان را فقط و فقط به غذا خوردن اختصاص دهید. هوشیارانه طعم‌ها را بچشید، شمرده لقمه‌ها را بجوید و آگاهانه وقتی که سیر شدید، بشقابتان را کنار بزنید. موبایل‌بازی در زمان غذا خوردن، تماشای تلویزیون، صرف غذا پشت میز کار و... توجه شما را منحرف می‌کند و احتمال پرخوری در زمان صرف غذا یا گرسنگی زودهنگام در ساعات بعدی را بالا می‌برد.
 
اول سبزیجات را بخورید
سالاد، سبزیجات بخارپز شده و دورچین‌های سالم بشقاب غذایتان را در ابتدا مصرف کنید و بعد سراغ غذای اصلی بروید. این کار ولع شما نسبت به غذاخوردن را کمتر می‌کند. لازم به یادآوری نیست که برای رسیدن به تناسب اندام، باید کنار غذای اصلی‌تان چند تکه سبزیجات بخارپز شده قرار دهید.
 
با «بدون شکر»، «بدون چربی»‌ها درگیر نشوید
باور کنید «صنعت لاغری» بیشتر از آنکه به سلامت شما فکر کند، به رشد خود می‌اندیشد. اگر فکر می‌کنید تولیدات صنعتی مثل نوشابه رژیمی یا پنیر پیتزای بدون چربی می‌تواند به لاغر شدنتان کمک کند، در اشتباهید. زیاده‌روی در مصرف این خوراکی‌ها حاصلی جز چاق‌تر شدنتان به همراه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha