سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 272924

قرار گرفتن در معرض نور در طول شب – از نور تلویزیون اتاق خواب گرفته تا نور خیابان از خلال یک پنجره – جز اینکه مزاحم خواب می شود؛ خطر ابتلا به افزایش وزن و چاقی در زنان را افزایش می دهد.

روشن نگه داشتن تلویزیون در طول شب باعث چاقی می شود

سلامت نیوز: قرار گرفتن در معرض نور در طول شب – از نور تلویزیون اتاق خواب گرفته تا نور خیابان از خلال یک پنجره – جز اینکه مزاحم خواب می شود؛ خطر ابتلا به افزایش وزن و چاقی در زنان را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان دریافتند زنانی که به هنگام خواب در معرض نور قرار دارند، در طول خواب به احتمال بیشتر دچار اضافه وزن می شوند.

نور در شب و به هنگام خواب برای سلامتی ضرر دارد. قرار گرفتن در معرض نور در شب ریتم خواب را مختل می کند، رفتارهای خوردن را تغییر می دهد و باعث افزایش وزن می شود.

یافته های جدید نشان می دهند که کاهش میزان نوردهی مصنوعی در شب هنگام خواب ممکن است یک استراتژی مفید برای جلوگیری از چاقی باشد.

قرار گرفتن در معرض نور در شب ممکن است یک «صورت فلکی» از عوامل، از جمله مربوط به رفتارهای ناسالم باشد، که می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

نورموجود در شب تاثیر مستقیم تری بر چاقی دارد – قرار گرفتن در معرض نور در شب ممکن است سطح هورمونهای خواب یا استرس را مختل کند یا به طور مستقیم بر متابولیسم تاثیر بگذارد، به طریقی که سبب افزایش وزن شود.

در تحقیق جدید، محققان اطلاعات را از حدود ۴۴۰۰۰ زن ۳۵ تا ۷۴ ساله از ۵۰ ایالات آمریکا تجزیه و تحلیل کردند. وزن شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه ثبت شد و به طور متوسط تحقیقات ۵ تا ۷ سال دنبال شد. همچنین میزان نوردهی آنها در شب هنگام خواب، مانند نور از اتاقهای دیگر، نور از خارج، نور از یک تلویزیون یا نور در اتاق خواب بررسی شد.

در میان زنانی که در این مطالعه چاق نبودند، کسانی که در معرض نور قرار داشتند در مقایسه با افرادی که نور شبانه را گزارش نکرده بودند، حدود ۲۰ درصد بیشتر در معرض چاقی بودند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha