عضو کمیسیون قضایی مجلس: ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه کودکان و نوجوانان و تابعیت فرزندان زنان ایرانی برطرف شده است.

بررسی نهایی «لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» در جلسه روز یکشنبه مجلس

سلامت نیوز: عضو کمیسیون قضایی مجلس: ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه کودکان و نوجوانان و تابعیت فرزندان زنان ایرانی برطرف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت این لایحه روز یکشنبه آتی در صحن علنی بررسی می‌شود.

محمد دهقانی  درباره ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این لایحه چندین بار بین شورای نگهبان و مجلس رفت و آمد داشته است. شورای نگهبان بازهم به دو مورد از لایحه ایراد گرفته بود که در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی و رفع شد.

وی افزود: دو ایراد به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی شورای نگهبان گرفته شد که در تبصره ماده 9 اطلاق آن در مواردی که اقدامات والدین منتهی به صدمه به کودکان شود، خلاف موازین شرع شناخته شد. با اضافه کردن واژه تقصیر ایراد اول رفع شد.

به گفته دهقانی، شورای نگهبان همچنین به بند 5 لایحه ایراد گرفت و تاکید داشت که همچنان ایرادات گذشته به قوت خود باقی است که عنوان «عرفاً قابل تحمل باشد»، به متن سابق اضافه و مشکل رفع شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اضافه کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است و قرار است روز یکشنبه آتی بررسی شود.

وی همچنین از رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و گفت: این لایحه نیز در نوبت بررسی صحن علنی قرار دارد و احتمالا روز یکشنبه بررسی خواهد شد.

دهقانی اضافه کرد: ایراد اول شورای نگهبان به لایحه تابعیت این بود که اطلاق اعطای تابعیت و صرف مواردی که خوف ورود مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف موازین شرع و مغایر بند 5 اصل 3 قانون اساسی است که کمیسیون به اصلاح آن اقدام کرد و بر اساس آن در تمامی موارد باید مسائل امنیتی رعایت و از وزارت اطلاعات استعلام شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همچنین ایراد دوم این بود که اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر به مواردی که خوف ورود مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف شرع و مغایر بند 5 اصل 3 قانونی اساسی است که در این زمینه بر اساس اصلاحیه کمیسیون مقرر شد اعطای پروانه اقامت به پدر در صورتی که مشکلات امنیتی نداشته باشد، صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha