نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران علی رغم ادعاهای مقامات آمریکایی تحریم غذا و دارو است و در موارد نادر هم راهکار مالی برای انتقال دارو در کشور وجود ندارد.

قربانی: ایران علی رغم ادعای مقامات آمریکایی تحریم غذا و دارو است

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران علی رغم ادعاهای مقامات آمریکایی تحریم غذا و دارو است و در موارد نادر هم راهکار مالی برای انتقال دارو در کشور وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد حسین قربانی  در واکنش به ادعای اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه ایران تحریم غذا  و دارو نیست، گفت: ما به کرات شاهد تناقض در رفتار و گفتار حکام آمریکایی بوده‌ایم، طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی تحریم نباید شامل غذا و دارو حتی در زمان جنگ شود ولی متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد که نمونه بارز آن در سیل اخیر بود آن زمان به صراحت اعلام شد آمریکا مانع ورود کمک‌های انسان دوستانه به ایران از سوی بسیاری از کشورها شده است.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های بزرگ داروسازی به ما دارو نمی دهند چون راهکار مالی برای پرداخت پول وجود ندارد که باید راهکار مالی باز شود این شامل تامین مواد اولیه ساخت دارو هم می‌شود. این تناقض گویی‌های هیئت حاکمه آمریکا برای همه مشهود است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که بسیاری از برندها و شرکت‌های تولید کننده دارو به خصوص شرکت‌های اروپایی به ما دارو مواد اولیه نمی دهند افزود: آنها اعلام کردند به دلیل خاطر تحریم‌های آمریکا نمی توانند به ما دارو بدهند چون در این صورت مشمول تحریم خزانه داری آمریکا خواهند شد.

قربانی در جمع بندی تاکید کرد که ایران علی رغم ادعاهای مقامات آمریکایی تحریم دارو است، آنها فرافکنی می‌کند که شواهد و قراین  این را به خوبی نشان می دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha