اگر شما هم اطلاعات کافی درباره معنای اصلی زمان ندارید با خواندن این مطالب به تمام پاسخ‌های خود می‌رسید.

شایع‌ترین عوامل در بروز عطسه چیست؟

سلامت نیوز:اگر شما هم اطلاعات کافی درباره معنای اصلی زمان ندارید با خواندن این مطالب به تمام پاسخ‌های خود می‌رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران،در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.


متافیزیک چه منظوری را می رساند؟

 از آن‌‌جا که در روزگار ما با وجود گردش حجم انبوه دانش و اطلاعات عمومی، کم‌تر از گذشته می‌توان افراد را با واژه هایی چون آل، بختک، یک سر و دو گوش فریب داد. واژگانی هم‌چون متافیزیک، کوانتوم، الکترومغناطیس، انرژی از جمله الفاظ پرکاربردی وجود دارند که هم اکنون فالگیران و رمالان از این موضوع سوء استفاده کرده اند و با نداشتن اطلاعات کافی سوار بر فلسفه و دانش شده اند.


به لحاظ لغوی متافیزیک متشکل از دو کلمه "متا" به معنای بَعد و "فیزیک" به معنای طبیعت است و در ترجمه‌های معمول آن را با "مابَعدالطبیعه" معادل می‌کنند. واژه متافیزیک ساخته شاگردان ارسطو و نامی بوده است برای نامیدن دسته‌ای از نوشته‌های او که پس از فیزیک بودند. متافیزیک و علم هم در مقام تشبیه، چنین نسبتی با یکدیگر دارند.


آیا عطسه درمان دارد؟

عطسه ممکن است به خاطر آزاد شدن مواد محرک ناخواسته مثل گردوخاک، موی گربه یا گرده گیاهان باشد. معمولا ریه‌های انسان به تمام این‌ها بسیار حساس هستند و از طریق عطسه به بیرون می‌فرستد. عوامل محرکی که موجب عطسه می‌شوند همانند خورشید می‌تواند محرک عطسه باشد. افراد زمانی که به خورشید نگاه می‌کنند، ممکن است دچار عطسه شوند. البته تنها خورشید نیست که می‌تواند محرک عطسه باشد. هر چیز روشنی که در برابر چشم شما قرار بگیرد می‌تواند موجب عطسه شود. عطسه ممکن است سرعت بالایی داشته باشد.

شما در خواب نمی‌توانید عطسه کنید، زیرا غشای مخاطی در بینی متورم می‌شود. همین امر باید باعث ایجاد حساسیت بیشتر نسبت به ذرات موجود در داخل و خارج سوارخ‌های بینی گردد اما در طول خواب عمیق تمامی ماهیچه‌های بدن به جز آن‌هایی که چشم را کنترل می‌کنند از کار می‌افتند و نمی‌توانند وظیفه اصلی خود را انجام دهند. زمانی که عطسه می‌کنید به احتمال زیاد قادر به باز نگه داشتن چشم‌های خود نیستید. عطسه باعث متوقف شدن ضربان قلب نمی‌شود حتما زمان عطسه کردن جلوی دهان خود را بگیرید. زیرا ذرات کوچک موجود در عطسه حاوی باکتری‌های زیادی است و تا مدت زمان طولانی می‌تواند در هوای اطراف به صورت معلق باقی بماند؛ بنابراین زمانی که عطسه می‌کنید باید جلوی دهان خود را بگیرید تا از انتشار این باکتری‌ها در هوای اطراف جلوگیری کنید.
متافیزیک چه منظوری را می رساند/مفهوم اصلی زمان چیست ودر جهان امروزه چقدر اهمیت دارد/زیباترین مکان از لحاظ منظره کجاست

مفهوم اصلی زمان چیست ودر جهان امروزه چقدر اهمیت دارد

زمان دارای تقسیم‌بندی‌های مختلفی است که از ثانیه تا هزاره را شامل می‌شود ولی در این بین اصلاحاتی وجود دارد که نمی‌توان  بازه زمانی دقیقی  برای آن تعیین کرد.


تمام این الفاظ و جملات را نمی توان در بازه زمانی گنجاند. همه  ما با این موضوع مواجه شده ایم که یک‌لحظه دقیقاً  چقدر است؟ اصولاً اگر قرار است یک‌لحظه صبر کنیم، چقدر باید منتظر بمانیم؟
باید توجه داشت که مفهوم یک‌لحظه در قرن هشتم میلادی، قطعاً طولانی‌تر از آن چیزی بود که امروزه به‌عنوان یک‌لحظه در نظر می‌گیرید. قطعاً این زمان که برابر با یک دقیقه و نیم می‌شود، بسیار بیشتر و طولانی‌تر از مفهومی است که ما امروزه به‌عنوان یک‌لحظه از آن استفاده می‌کنیم. البته اگر منظور ما از یک‌لحظه، مدت‌زمان مختصر تجربه کردن یک حالت یا وضعیت باشد، شاید بتوان آن را از نظر علمی تعریف و دسته‌بندی کرد.


عادت های مضر برای بدن که مدام تکرار می شود

چند عملکرد نادرست برای خواب وجود دارد که نباید به صورت عادت شود. اول به تعویق انداختن ساعت بیداری ممکن است با خود عوارض ناگواری را به همراه داشته باشد؛ که موجب اختلالاتی همچون خستگی در فرد می‌شود.  یکی از اشتباهات فرد این است که برای به خواب رفتن از تماشای تلویزیون استفاده می‌کنند و بدون خوردن کافی به سراغ استراحت می‌روند. از طرفی با خوردن صبحانه نامناسب هم در خواب می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد.
مسواک زدن دندانهایتان را روزانه فراموش نکنید. خمیر دندان می‌تواند لایه‌های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزیند.


زیباترین مکان از لحاظ منظره کجاست

تمام این متن درباره این مکان زیبا از گفته کریستینا کخ است که در فضا به سر می‌برد، این نقطه از سیاره خاکی که در تصویر مشاهده می‌کنیم، یکی از برجسته‌ترین و قابل‌تشخیص‌ترین مناطق جغرافیایی کره زمین است. این منطقه شبه‌جزیره باخا کالیفرنیا زیبا است که در شمال غربی مکزیک قرار دارد و خلیج کالیفرنیا در شرق و اقیانوس آرام در غرب آن قرارگرفته است.تصویری که توسط "کریستینا کخ" رصد شد و زمانی گرفته شد که این فضانورد زن ناسا، به همراه دیگر همکاران خود، بر فراز ۲۵۰ مایلی از فراز زمین قرار گرفته بود و دور خانه در حال گردش بود. هم‌اکنون نیز این کار هیجان‌انگیز توسط فضانوردان مستقر در "ایستگاه فضایی بین المللی"( ISS) انجام می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha