عامل موثر برای طول عمر که شانس بیشتری را برای رسیدن به تولد ۸۵ سالگی در افراد ایجاد می‌کند، در این گزارش بخوانید..

اینطوری شانس بیشتری برای رسیدن به ۸۵ سالگی دارید

سلامت نیوز: عامل موثر برای طول عمر که شانس بیشتری را برای رسیدن به تولد ۸۵ سالگی در افراد ایجاد می‌کند، در این گزارش بخوانید..

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:  یک مطالعه نشان می‌دهد افراد خوش‌بینی که نیمه پر لیوان را در نظر می‌گیرند از عمر طولانی‌تری برخوردار بوده و شانس بیشتری برای رسیدن به تولد ۸۵ سالگی خود دارند.

متخصصان بر این باورند که افراد با دید مثبت با استرس، بهتر کنار می‌آیند که این امر تاثیرات سوء استرس بر سلامت جسمانی آنان را محدود می‌کند.

این افراد هم‌چنین بیشتر اهدافی را برای خود تعیین کرده و باور دارند که به آن‌ها دست‌ خواهند یافت و از این رو بیشتر ورزش کرده و غذاهای سالم می‌خورند.

متخصصان دانشگاه بوستون حدود ۷۰ هزار زن ۵۸ تا ۸۶ ساله را به مدت یک دهه و حدود ۱۵۰۰ مرد ۴۱ تا ۹۰ ساله را به مدت سه دهه پس از ارائه پرسشنامه‌هایی برای بررسی دیدگاهشان به زندگی، تحت نظر قرار دادند.

نتایج نشان داد افراد خوش‌بین بین ۱۱ تا ۱۵ درصد عمر طولانی‌تری داشته و شانس بیشتری برای رسیدن به تولد ۸۵ سالگی خود دارند.

به طور دقیق‌تر زنان خوش‌بین ۱۴.۹ درصد طول عمر بیشتری داشته و این میزان برای مردان ۱۰.۹ درصد به دست آمده بود.

زنانی که بیشترین خوش‌بینی را داشتند ۵۰ درصد بیشتر شانس رسیدن به ۸۵ سالگی را داشته و مردانی که بیشترین خوش‌بینی را داشتند ۷۰ درصد از شانس بیشتری برای رسیدن به این سن برخوردار بودند.

هم‌چنین افرادی که خوش‌بین بودند با احتمال کمتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ و افسردگی مواجه بودند اما احتمالاً حتی در صورت داشتن این فاکتورها نیز از طول عمر بیشتری نسبت به دیگر افراد برخوردار خواهند بود.

دکتر لوینا لی، مولف اصلی این مطالعه اظهار داشته در حالی که تحقیقات، بسیاری از عوامل خطر بیماری‌ها و مرگ زودرس را مشخص کرده‌اند ، آگاهی کمی نسبت به عوامل مثبت روانی - اجتماعی که می‌توانند شانس بهره‌مندی از پیری سالم را افزایش دهند، وجود دارد.

به گفته این متخصص این مطالعه از اهمیت بهداشت عمومی بالایی برخوردار است، چرا که نشان می‌دهد خوش‌بینی یکی از این سرمایه‌های روانی اجتماعی است که پتانسیل افزایش طول عمر انسان را دارد.

از آن‌جایی که خوش‌بینی می‌تواند آموخته شود، این مطالعه برای افراد مسن امیدبخش خواهد بود. مراقبه، رفتار درمانی شناختی و تمرین‌های نویسندگی ممکن است افراد را به داشتن دیدگاهی مثبت و روشن به زندگی ترغیب کند.

این مطالعه تعریفی از خوش بینی را ارائه داده است و طبق این تعریف "این عقیده که آینده خوشایند خواهد بود، زیرا می‌توان نتایج مهم را کنترل کرد" همان خوش‌بینی است.

در مقابل، افراد بدبین با این دیدگاه که "مشکلات دائمی هستند و کاستی‌های فرد را منعکس می‌کنند" ممکن است "احساس ناامیدی" داشته باشند.

به گفته متخصصان خوش‌بینی ممکن است به این دلیل سالم باشد که افراد خوش‌بین با در نظر گرفتن موقعیت‌های منفی به عنوان "چالش" و نه "تهدید" راحت‌تر با استرس مقابله می‌کنند.

براساس این مطالعه، افراد خوش‌بین هم‌چنین تمایل بیشتری به ورزش دارند و مردان خوش‌بین نیز لاغرتر بوده و کمتر به مصرف الکل روی می‌آورند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، متخصصان با اشاره به ضرورت انجام مطالعات بیشتر در مورد دلایل اهمیت خوش‌بینی، بر ارتباط بین خوش‌بینی و سلامتی تاکید کرده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha