محققان در درمان بیماری‌های عصبی به اطلاعات جدیدی برای بهبود عملکرد سلول‌های مغزی دست‌یافتند.

شناسایی ۴ نوع سلول مغزی موثر در درمان تشنج

سلامت نیوز:محققان در درمان بیماری‌های عصبی به اطلاعات جدیدی برای بهبود عملکرد سلول‌های مغزی دست‌یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انواع مختلفی از نورون‌ها در مغز وجود دارد، اما تاکنون راهی برای طبقه بندی بیشتر آن‌ها وجود نداشته است، به گونه‌ای که اغلب به انواع مختلف آن‌ها یک نام می‌دهند.


به تازگی محققان دانشگاه توبینگن آلمان و MIT موفق به طبقه بندی چهار نوع مجزا از نورون‌ها، بر اساس رفتار الکتریکی شبکه عصبی شدند؛ این طبقه بندی‌ها می‌تواند به محققان در درک بهتر نحوه عملکرد این نوع از نورون‌ها و همچنین روش‌های دقیق‌تر برای درمان اختلالات روانپزشکی کمک کند.
ارل میلر متخصص علوم اعصاب شناختی MIT رهبری این تحقیق را بر عهده دارد.


او و همکارانش با ثبت فعالیت الکتریکی نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نورون مغز در میمون و تجزیه و تحلیل آن با استفاده از یک الگوریتم خوشه ای، شکل امواج الکتریکی شبکه عصبی را بررسی کردند.

رمانی برای اختلالات روانپزشکی این تجزیه و تحلیل نشان داد بسته به اینکه شبکه عصبی چگونه از پایینترین سطح ولتاژ به بالاترین سطح آن حرکت کند و اینکه چگونه دوباره به حالت طبیعی خود بر می‌گردد، امواج الکتریکی متفاوتی قابل ثبت است که به نظر می‌رسد نشانگر عملکرد‌های مختلفی هم باشد از این رو می‌توان این نورون‌ها را به چهار گروه طبقه بندی کرد.


محققان می‌گویند این اطلاعات مهم است، به ویژه برای دانشمندان و پزشکانی که قصد دارند بیماری‌های روانی مانند تشنج را درمان کنند، اما درمان سایر اختلالات روانپزشکی مانند صرع، به احتمال زیاد نیاز به درک دقیق تری در مورد تفاوت بین انواع نورون‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها با هم در شبکه عصبی دارد.
یافته جدید این محققان در مجله Current Biology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha