سلامت نیوز : یك فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی گفت: عفونت خونی یكی از بیماری‌های شایع اطفال است. سیستم دفاعی بدن كودكان زیر 2 سال در برابر عوامل میكروبی ضعیف است و بهتر است تا این سن به مهدكودك سپرده نشوند.

ثمیله نوربخش در گفت‌‌وگو با فارس  عفونت خون را یكی از بیماری‌های شایع در كودكان دانست و اظهار داشت: از آنجایی كه سیستم دفاعی بدن كودكان ضعیف است، عوامل میكروبی زودتر بر آنها تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: عفونت خون بیشتر در كودكان زیر 2 سال دیده می‌شود البته در دوران نوزادی به دلیل ضعف سیستم دفاعی بدن، طفل مستعد این بیماری است و زمانی كه میكروب وارد بدن شود، ارگان‌های بدن را نیز درگیر خود می‌كند.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی، علت عفونت خونی در نوزادان یك تا 3 ماهه را تماس نوزاد با عفونت‌های مادر از طریق كانال زایمان دانست و افزود: این عفونت در هنگام زایمان از طریق مادر به كودك منتقل می‌شود.

نوربخش بی‌حالی، تب و شیر نخوردن را از علائم عفونت خونی در نوزادان دانست و ادامه داد: با مشاهده چنین علائم باید از خون نوزاد آزمایش شود و پس از اینكه وجود عفونت در خون نوزاد مشاهده شد، طفل باید بستری شود و استفاده از آنتی‌بیوتیك وریدی را برای درمان آغاز كرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان كرد: عفونت خونی در نوزادان تا سه ماهگی ادامه دارد؛ ممكن است عفونت خونی در نوزادان 3 تا 36 ماهه به "سپتیسمی " (عفونتی كه بر اثر آن باكتری وارد خون می‌شود) منجر شود.

وی گفت: از آنجایی كه بدن نوزادان در مقابل این میكروب قدرت دفاع ندارد، توصیه می‌شود كودكان تا قبل از 2 سالگی به مهد‌های كودك سپرده نشود چرا كه در این محیط‌‌‌ها انتقال میكروب بیشتر است و همین مسئله كودك را دچار بیماری‌های عفونی می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha