کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

وضعیت آب و هوا در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: برای سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده خواهند داشت، افزود: در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل امشب در شمال آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات زنجان و قزوین رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

رفیعی با تاکید بر اینکه بیشترین بارش‌ها امروز به استان‌های گیلان، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل است، تصریح کرد: همین شرایط فردا نیز ادامه خواهد داشت، اما روز سه شنبه علاوه بر افزایش نسبی دما باز هم بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای چهارشنبه مناطقی از مازندران و گلستان بارش خفیف را خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران امروز آسمانی صاف را تجربه خواهد کرد، گفت: بیشینه دما امروز در تهران به ۳۰ درجه می‌رسد که ۴ درجه کاهش نسبی دما به نسبت روز گذشته رخ داده است.

رفیعی از وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، البرز و قزوین خبر داد و افزود: در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که با توجه به سرعت وزش باد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای ۵ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۴ درجه گرم‌ترین مراکز استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha