سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 279737

هر فردی در طول دوران فعال جنسی، ممكن است گاهی دچار اختلال در نعوظ شود. ولی بروز مكرر این مشكل كه باعث ایجاد استرس در رابطه شود، بیماری محسوب می‌شود.

راهكارهای درمان اختلال نعوظ در مردان جوان

سلامت نیوز:هر فردی در طول دوران فعال جنسی، ممكن است گاهی دچار اختلال در نعوظ شود. ولی بروز مكرر این مشكل كه باعث ایجاد استرس در رابطه شود، بیماری محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، این اختلال در مردان جوان، معمولا ناشی از مشكلات روحی روانی است و معمولا فرد از نظر فیزیكی و جسمی مشكلی ندارد.    اضطراب و استرس یا وجود زمینه افسردگی مزمن، شروع ناگهانی رابطه جنسی بعد از ازدواج و بروز درد واژینال در همسر حین نزدیكی و از طرف دیگر عدم تمایل روحی همسر برای رابطه و علل متعدد دیگر مانند درگیری‌های ذهنی خانوادگی و شغلی، از مشكلات زمینه‌ای مسبب اختلال نعوظ روانی است.

در این موارد، انجام مشاوره با زوج‌درمانگر و استفاده از روش‌های رفتار‌درمانی برای كنترل اضطراب و حل مشكلات زمینه‌ای، به رفع اختلال نعوظ روانی كمك می‌كند.  از علل دیگر، استفاده طولانی‌مدت و نابجا و خودسرانه افراد از داروهای كمكی برای بهبود نعوظ (مثل تركیبات ویاگرا) برای درمان زودانزالی است.

در صورتی كه این داروها تاثیری در تاخیر انزال ندارند و نه تنها مشكل زودانزالی را برطرف نمی‌كنند، بلكه وابستگی به داروی كمكی نعوظ ایجاد می‌كنند و در موارد مصرف‌نكردن دارو، فرد با اختلال نعوظ مواجه می‌شود.

در این موارد به كاهش تدریجی و در نهایت قطع مصرف دارو توصیه می‌شود تا با گذشت زمان وابستگی به دارو برطرف شود. همچنین مصرف داروهای هورمونی مثل تستسترون و استروئید در ورزشكاران، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی وضعیت نعوظ و باروری فرد بگذارد كه نیازمند قطع مصرف این داروها و ارزیابی پزشك است. 

  در دسته اندكی از افراد كه اختلال میل جنسی و اختلال نعوظ به‌صورت همزمان وجود دارد، ممكن است نقص هورمونال وجود داشته باشد كه در این موارد لازم است فرد توسط پزشك بررسی شود. پزشك بیضه‌ها را معاینه كرده و تست هورمونال برای اندازه‌گیری تستسترون خون و سایر هورمون‌های بدن از جمله تیروئید و پرولاكتین درخواست می‌كند. درصورت كشف اختلال هورمونی توسط پزشك درمان صورت می‌پذیرد. 

  در موارد نادری نیز نقص در جدار عروق ناحیه تناسلی عامل نشت عروقی و در نتیجه اختلال نعوظ می‌شود كه گاهی نیازمند اصلاح جراحی است.    سابقه شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، اختلال ژنتیك و كروموزومی، سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مانند اوریون، اختلال تیروئید و دیابت تیپ یك، سابقه تصادفات با آسیب لگنی و جراحی‌های لگنی نیز از علل نادر اختلال نعوظ فیزیكی در سنین پایین است كه نیازمند بررسی تكمیلی پزشك ارولوژیست خواهد بود. ارسال دیدگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha