نتایج یک بررسی آزمایشگاهی در ایالات متحده نشان می‌دهد که "تهاجم قارچی" می‌تواند در شروع برخی موارد سرطان لوزالمعده نقش داشته باشد.

تاثیر تهاجم قارچی در بروز نوعی سرطان لوزالمعده

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی آزمایشگاهی در ایالات متحده نشان می‌دهد که "تهاجم قارچی" می‌تواند در شروع برخی موارد سرطان لوزالمعده نقش داشته باشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قارچ‌های موجود در روده می‌توانند به لوزالمعده راه پیدا کنند و تغییراتی را در سلول‌های طبیعی ایجاد کنند که در نهایت به سرطان منجر می‌شود.
یافته‌های بدست آمده می‌تواند به پیشرفت‌هایی در پیشگیری و درمان سرطان لوزالمعده کمک کند چرا که این بیماری اغلب به موقع تشخیص داده نمی‌شود و می‌تواند کشنده باشد.


تحقیقات جدید بر نوع خاصی از سرطان موسوم به آدنوکارسینوم پانکراس تمرکز داشت که احتمال مرگ بیمار در مدت دو سال وجود دارد.


محققان این مطالعه تاکید کردند: درحالیکه هنوز عوامل دقیق سرطان لوزالمعده مشخص نیست انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها می‌توانند به تحریک تومورهای سرطان پانکراس کمک کنند. هرچند نقش قارچ‌ها در گسترش تومورهای سرطانی تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته بود.
محققان آمریکایی در این باره اظهار داشتند: درحالیکه در مطالعات پیشین نشان داده شده باکتری‌ها می‌توانند از روده به پانکراس راه پیدا کنند اما این اولین مطالعه‌ای است که تایید می‌کند قارچ‌ها نیز چنین قابلیتی را دارند و تغییرات جمعیت قارچ‌ها رشد سلول‌های سرطانی را به همراه دارد.


به گزارش سایت تخصصی هلث‌دی نیوز، آدنوکارسینوم پانکراس سرطان مجرای پانکراس است که از طریق آن اسید معده به روده‌ها وارد می‌شود. این تغییرات موجب می‌شود میزان قارچ‌ها در روده و پانکراس غیرعادی شود و سلول‌های پانکراس بدخیم شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha