پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 281

تمامی افراد به ویژه کودکان و خانم های شیرده و باردار نیاز به روی بیشتری دارند و اگر مقدار دریافت آنها از روی، کافی نباشد دچار کمبود آن و عوارض حاصل از آن خواهند شد.

روی در سلامت پوست نقش مهمی دارد

به نقل از فاکس نیوز ، تحقیقات و بررسی ها نشان داده است کسانی که مبتلا به جوش های صورت هستند ، دارای سطح پایینی از روی در خون بوده اند . وجهت ترمیم و بازسازی سریع تر ، نیاز به مقدار روی بیشتری دارند.
هم چنین افراد مبتلا به حساسیت و التهابات پوستی اغلب دچار کمبود سطح روی در خون هستند.

بررسی های انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد،طحال حیواناتی که دچار کمبود طولانی مدت روی شده اند پس از مدتی دچار چروکیدگی شده است.

همان طور که میدانید طحال از اندام های ایمنی در بدن به شمار می رود. بنابراین کاهش روی موجب به هم خوردن سیستم ایمنی می شود و معمولا” افراد دچار نقص ایمنی و کمبود روی ، اغلب مبتلا به گریپ و سرماخوردگی  های متعدد می شوند.
 
تشکیل لکه های سفید در ناخن ، می تواند به دنبال کمبود روی در بدن ایجاد شود . امروزه ثابت شده است که در کنار سایر علل مثل ، کم خونی ، کمبود ویتامین ها ، استرس و... ، کمبود روی از علل بسیار مهم ریزش مو است.

کاهش قدرت سیستم ایمنی را در پی دارد.  و کم بودن رشد بچه ها ،می تواند به علت کمبود روی در بدن باشد. کمبود روی بر رشد سیستم عصبی به ویژه در بچه ها و نوزادان تاثیر منفی دارد.

اختلالات خلقی رفتاری و  پرخاشگری نمونه ای از بیماری های ناشی از  کمبود روی می باشد.. دیده شده است که اختلالات حافظه  می تواند عارضه ی حاصل از کمبود روی در بدن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha