سلامت نیوز : پزشكان در یك آزمایش جدید ادعا كردند كه افزایش مصرف روزانه ویتامین D خطر برگشت پذیری بیماری ام اس را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ام اس یك بیماری مزمن تحلیل برنده و غیرقابل پیش‌بینی است كه به طور اتفاقی به مغز و نخاع حمله می‌كند. علائم این بیماری در افراد مختلف تفاوت‌های چشمگیری داشته و بسیار مختلف هستند.

به گفته پزشكان، در حال حاضر هیچ روش درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما روش‌هایی برای كنترل بیماری با توجه به مرحله بیماری و جهت تسكین علائم آن موجود هستند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این مطالعه 145 داوطلب تحت آزمایش قرار گرفتند كه از سال 2002 تا 2005 میلادی دچار برگشت‌پذیری بیماری شده بودند.

پروفسور بروس تیلور از متخصصان دانشگاه تاسمانی كه سرپرستی این مطالعه را عهده‌دار بوده خاطرنشان كرد: اكنون شواهد پزشكی قابل استنادی در دست داریم كه تایید می‌كنند افزایش میزان تماس با نور خورشید و در نتیجه افزایش سطح ویتامین D در بدن با كاهش احتمال عود كردن بیماری ام‌ اس ارتباط مستقیم دارد.

شرح این مطالعات در مجله سالانه‌های نورولوژی منتشر شده است.

این بررسی‌ها نشان داد در ازای هر 10nmoL/L افزایش دوز سرم ویتامین D در خون احتمال عود كردن این بیماری 12 درصد كاهش پیدا می‌كند. این یافته می‌تواند به كنترل بهتر ام‌ اس در مبتلایان به این بیماری كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha