سلامت نیوز :مدیرکل مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی از اجرای طرح حمایتی و توانمندسازی معتادان پس از درمان خبر داد و گفت: براساس این طرح خانواده های معتادان بهبود یافته نیز تحت پوشش حمایتهای لازم قرار می گیرند.
فرهاد اقطار در گفتگو با مهر در مورد طرح حمایت از معتادان افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال جاری، معتادانی که مراحل درمان را پشت سرگذاشته و ازمراکز ترخیص شده اند تحت حمایتهای اجتماعی بهزیستی قرار می گیرند.

به گفته وی، خانواده معتادان نیز برای بهره مندی از یک زندگی عادی در اجتماع نیاز به حمایت دارند به همین دلیل برای اجرای این طرح قرار است ستادمبارزه با مواد مخدر اعتباری اختصاص دهد.

مدیرکل مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشورتاکید کرد: توانمند سازی معتادان بهبود یافته نیز برنامه دیگری است که در سال جاری اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات حمایتی پس از ترخیص به معتادان الزامی است، گفت: شرایط جامعه به گونه ای است که  معتادان پس از بهبود به راحتی مورد پذیرش قرار نمی گیرند به همین دلیل برای اینکه این افراد بتوانند شغلی انتخاب کنند و در اجتماعی حضور داشته باشند نیاز به خدمات حمایتی دارند.

اقطار افزود: در نشست مشترکی با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامه های سال جاری سازمان در حوزه اعتیاد و کاهش آسیبهای مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha