چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 282785

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست ذائقه کودکان را به چیپس و پفک عادت ندهند.

به کودکان چیپس و پفک ندهید

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست ذائقه کودکان را به چیپس و پفک عادت ندهند.

به گزارش سلامت نیوز، شیرزاد احسان‌خواه در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک با یک یا دو بار خوردن کودکان و نوجوانان را بیمار نمی‌کند، گفت: اگر تاکید می‌شود به کودکان و نوجوانان این نوع خوراکی‌ها را ندهیم به این دلیل است که ذائقه آنها به خوردن این خوراکیها که هیچ ارزش غذایی هم ندارند، عادت می‌کند.

احسان‌خواه تاکید کرد: باید افراد را از سنین کودکی با غذاهای سالم آشنا کرده تا به خوردن غذاهای سالم ترغیب شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه خوراکی‌های نامناسب برای کودکان و نوجوانان را شامل انواع فست‌فودها عنوان کرد و افزود: چیپس و پفک، اسنک‌ها و لواشک هایی که آرم بهداشتی ندارند هم خوراکی‌های سالمی نیستند و مصرف آنها به هیچ عنوان به کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود.

احسان‌خواه از شیر، مغزها، خرما، توت، کشمش، کشک و... به عنوان خوراکی‌های سالم یاد کرد و افزود: تاکید می شود کودکان و نوجوانان حتما در طول روز میان وعده های سالم استفاده کنند.

وی از لقمه‌های خانگی به عنوان بهترین میان‌وعده‌ها برای کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: کودکان و نوجوانان در سن رشد بوده و نیاز به خوردن میان وعده دارند.

احسان‌خواه ادامه داد: کودکان و نوجوانان تقریبا نیمی از روز خود را در مدارس گذرانده و با توجه به اینکه اگر میان وعده نخورند گرسنه می شوند و قدرت یادگیری آنها پایین می‌آید، باید حتما میان‌وعده‌های سالم در برنامه روزانه آنها گنجانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha