امیرحسین جلالی ندوشن گفت: افسردگی و وسواس همراهی زیادی با هم دارند، ولی این تصور که افسرگی باعث وسواس و یا وسواس باعث افسردگی شود زیاد درست نیست.

آیا افسردگی لزوما به وسواس می‌انجامد؟

سلامت نیوز:امیرحسین جلالی ندوشن گفت: افسردگی و وسواس همراهی زیادی با هم دارند، ولی این تصور که افسرگی باعث وسواس و یا وسواس باعث افسردگی شود زیاد درست نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امیرحسین جلالی ندوشن، عضو هیئت علمی گروه روان‌پزشکی و مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ایران  در پاسخ به این سوال که این تصور که افسردگی به وسواس می‌انجامد درست است یا خیر؟ گفت: افسردگی و وسواس همراهی زیادی با هم دارند، ولی این تصور که افسرگی باعث وسواس و یا وسواس باعث افسردگی شود زیاد درست نیست.


جلالی در ادامه بیان کرد: در حقیقت وسواس به میزان خیلی خیلی بالایی با افسردگی همراهی دارد و ممکن است علائم وسواسی مثل اختلال وسواسی در جریان افسردگی وجود داشته باشد.


عضو هیئت علمی گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه گفت: همراه با افسردگی و وسواس ممکن است بیماری‌های مختلفی وجود داشته باشند به عبارتی که هر کسی هر کدام از این بیماری‌ها را داشته باشد احتمال اینکه چند بیماری دیگر هم داشته باشد و مبتلا به چند بیماری مرتبط دیگر هم بشود وجود دارد.


این عضو انجمن جهانی روانپزشکان در ادامه بیان کرد: تقریبا درمان دارویی وسواس و افسردگی یکسان است و معمولا از دارو‌های یکسانی استفاده می‌شود، ولی درمان وسواس به دارو‌هایی با قدرت بیشتر نیاز دارد و عموما مدت بیشتری طول می‌کشد تا اثر دارو شروع شود و به مدت طولانی تری از درمان نیاز است.
جلالی گفت: کلا دارو‌های اعصاب و روان به زمان زیادی برای اثر گذاری نیاز دارد.


این عضو هیئت علمی گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه بیان کرد: اثر گذاری دارو‌های افسردگی دو تا سه هفته زمان نیاز دارد و اثر گذاری دارو‌های وسواس ممکن است یک ماه طول بکشد.


این عضو انجمن جهانی روانپزشکان در ادامه بیان کرد: توصیه ما به بیماران این است که با حوصله درمان را ادامه دهند و اگر بهبود پیدا نکردند حتما با پزشک در میان بگذارند، ولی بعد از شروع اثر گذاری دارو‌ها روند بهبود صعودی می‌شود.


جلالی افزود: روند درمان و طول دوره بهبود در مورد هر بیماری متفاوت است و کسی که چند دوره افسردگی داشته باشد احتمالا درمانش طولانی‌تر می‌شود تا کسی که اولین دوره افسردگی را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha