سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی چند روز گذشته به دلیل بروز آلودگی هوا ۲۱۶۰ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند.

مراجعه بیش از 2هزار نفر به اورژانس به دلیل آلودگی هوا

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی چند روز گذشته به دلیل بروز آلودگی هوا ۲۱۶۰ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به توصیه‌های اورژانس برای ایام آلودگی هوا اظهار کرد: در چند روز گذشته میزان آلاینده‌ها و ذرات معلق هوای کشور بیش از حد مجاز شده و تعداد ۲۱۶۰ بیمار قلبی- تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی استان‌های اصفهان، البرز، تهران، قزوین، قم و مرکزی مراجعه کرده‌اند. از این تعداد ۷۵۶ مورد بیمار تنفسی و  ۱۴۰۴ مورد قلبی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.


او ادامه داد: در هنگام بروز آلودگی هوا تمامی مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند، زیرا در این ایام میزان مراجعه بیماران قلبی- تنفسی به اورژانس رشد چشمگیری پیدا می‌کند.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا اورژانس اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای درگیر می‌کند و به صورت لحظه‌ای سایت‌های هواشناسی معتبر را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهد.


خالدی گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا و هشدار از سوی سازمان هواشناسی اورژانس از طریق سامانه MCMC میزان مراجعات تنفسی و قلبی را رصد و به صورت لحظه‌ای پایش می‌کند.


او افزود: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ما به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.


افزایش ابتلا به بیماری آسم در بین کودکان در زمان بروز آلودگی هوا
او گفت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری آسم را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند.
خالدی با اشاره به اینکه در هنگام بروز آلودگی هوا ممکن است افراد مبتلا به خشکی دهان و عطش شوند، گفت: افراد باید به میزان کافی آب مصرف کنند تا دستگاه گوارش شست و شو یابد.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور یادآوری کرد: شیر، میوه‌ و سبزیجات برای مقابله با آلودگی هوا مؤثر هستند و بهتر است افراد مصرف نوشابه‌های گازدار و تنقلات کم ارزش را حذف کنند
براساس گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، خالدی بیان کرد: اگر مجبور به فعالیت در فضای باز در هنگام آلودگی هوا هستند باید پس از مراجعه به منزل دست و صورت خود را به طور کامل با آب و صابون شست و شو دهند و در حد امکان پس از بازگشت به منزل دوش بگیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha