سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 285493

روغن سیر از خواص آنتی بیوتیک قوی برخوردار است. آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که رشد باکتری ها و میکروارگانیزم ها را مهار یا آنها را از بین می برند.از گذشته های دور، مردم از سیر به عنوان یک ماده غذایی و همچنین گزینه ای طبیعی برای درمان بیماری ها استفاده می کنند. سیر عطر و طعم خوبی به غذا می بخشد و همچنین از خواص تقویت کننده سلامت انسان برخوردار است.

سیر؛ از فواید سلامت شگفت انگیز تا روغن جادویی!

سلامت نیوز:روغن سیر از خواص آنتی بیوتیک قوی برخوردار است. آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که رشد باکتری ها و میکروارگانیزم ها را مهار یا آنها را از بین می برند.از گذشته های دور، مردم از سیر به عنوان یک ماده غذایی و همچنین گزینه ای طبیعی برای درمان بیماری ها استفاده می کنند. سیر عطر و طعم خوبی به غذا می بخشد و همچنین از خواص تقویت کننده سلامت انسان برخوردار است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، روغن سیر نیز همانند خود سیر گزینه ای با فواید سلامت مختلف و نسبتا ارزان است. در ادامه با برخی فواید سلامت این ماده غذایی مفید بیشتر آشنا می شویم.


ماده ای مغذی و کم کالری است

 سیر یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین مواد غذایی است. تنها یک حبه سیر حاوی دو درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای منگنز و ویتامین B6 است و همچنین می تواند یک درصد از مقدار مصرف توصیه شده برای سلنیم و ویتامین C را تامین کند. سیر منبع خوبی برای مواد معدنی دیگر مانند کلسیم، مس، آهن، فسفر و پتاسیم نیز است.


ممکن است خطر سرطان ریه را کاهش دهد

 سرطان ریه یکی از دلایل اصلی مرگ و میر انسان ها در جهان است و سهمی حدود 18 درصدی را در این زمینه به خود اختصاص داده است. برخی دانشمندان بر این باورند که ترکیبات ارگانوسولفور موجود در سیر می توانند آثار محافظتی در برابر سرطان ریه ایجاد کنند.


در مطالعه ای که در نشریه Cancer Prevention Research منتشر شد، دانشمندان چینی دریافتند احتمال ابتلا به سرطان ریه در افرادی که حداقل دو بار در هفته سیر خام مصرف می کردند، نسبت به آنهایی که این کار ار انجام نمی دادند، 44 تا 72 درصد کمتر است. احتمال کمتری دارد به سرطان ریه مبتلا شوند. این مطالعه با حضور تقریبا 6,000 نفر و طی یک بازه زمانی هفت ساله انجام شد.


ممکن است به پیشگیری از آرتروز کمک کند

مطالعه ای که توسط پژوهشگران کالج کینگ و دانشگاه آنگلیای شرقی انجام شد، نشان داد که سبزیجاتی مانند سیر و پیاز ممکن است به کاهش علائم آرتریت، به ویژه استئوآرتریت یا آرتروز، کمک کنند. آرتروز بیماری است که به واسطه تخریب غضروف در مفاصل و ساییده شدن استخوان ها روی یکدیگر رخ می دهد.
آنتی بیوتیکی قدرتمند است

روغن سیر از خواص آنتی بیوتیک قوی برخوردار است. آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که رشد باکتری ها و میکروارگانیزم ها را مهار یا آنها را از بین می برند.


مطالعه ای که در نشریه Journal of Antimicrobial Chemotherapy منتشر شد، نشان داد که ترکیبی در سیر به نام سولفید دی‌آلیل می تواند در برابر باکتری کامپیلوباکتر حتی تا 100 برابر موثرتر عمل کند. کامپیلوباکتر یکی از دلایل اصلی بیماری روده است.


از قلب محافظت می کند

یکی دیگر از ترکیبات موجود در روغن سیر به نام تری‌سولفید دی‌آلیل می تواند به بهبود شرایط قلب کمک کند. تیم پژوهشی در دانشگاه اموری دریافتند که تری‌سولفید دی‌آلیل ممکن است درمانی موثر برای نارسایی قلبی باشد. ترکیبی دیگر در روغن سیر به نام سولفید هیدروژن نیز خواص محافظت کننده قلب را نشان داده است.


در مطالعه ای که در نشریه Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، مشخص شد میزان آسیب قلبی در موش هایی که سکته قلبی را تجربه کرده بودند و سولفید دی‌آلیل دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل 61 درصد کمتر بوده است.
همچنین، روغن سیر اثر محافظتی قوی در برابر کاردیومیوپاتی (بیماری عضله قلب) که به واسطه دیابت رخ می دهد را نشان داده است.


فشار خون را کاهش می دهد

پرفشاری خون یا فشار خون بالا یکی از دلایل کلیدی ابتلا به بیماری های قلبی‌عروقی، مانند حمله قلبی و سکته مغزی است. در واقع، بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر انسان ها در جهان است.


برخی مطالعات نشان داده اند که مواد موجود در عصاره سیر می توانند به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به پرفشاری خون کمک کنند. در یک مطالعه که در نشریه Journal of Nutritional Biochemistry منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که عصاره سیر به کاهش چشمگیر فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک کمک کرده است. همچنین، این ماده به کاهش واکنش های اکسیداسیون در بدن کمک کرده بود.


ممکن است یک محافظ عصبی قدرتمند باشد

همانگونه پیشتر اشاره شد، سیر از خواص آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است. دانشمندان خواص آنتی اکسیدانی سیر را با چندین ترکیب فعال موجود در این ماده غذایی از جمله اس-استیل‌سیستئین، اس-آلیل-مرکاپتو، و ان(آلفا)-فروکتوزیل آرژنین مرتبط می دانند.


مطالعه ای که در نشریه Journal of Nutrition منتشر شد، نشان داد که خواص آنتی اکسیدانی عصاره سیر کهنه خطر زوال عقل را کاهش می دهد. از این رو، عصاره سیر کهنه ممکن است از طریق محافظت از نورون ها در برابر سمیت عصبی و آپوپتوز یا خودکشی برنامه ریزی شده سلول به پیشگیری از زوال شناختی کمک کند.


ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد

در گذشته، ورزشکاران از سیر به عنوان ماده ای برای تقویت عملکرد بدنی خود استفاده می کردند. در فرهنگ های باستانی باور بر این بود که سیر ظرفیت کاری افراد را تقویت می کند و خستگی کارگران را کاهش می دهد.


مطالعه ای که در نشریه Indian Journal of Physiology and Pharmacology منتشر شد، نشان داد که روغن سیر می تواند به طور قابل توجهی حجم کاری روی قلب را کاهش دهد که به بهبود عملکرد و تحمل ورزشی بهتر منتج می شود.


در این مطالعه، شرکت کنندگان دو بار در روز چهار کپسول (در مجموع هشت کپسول) روغن سیر مصرف می کردند. نکته جالب توجه این بود که چنین نتایجی تنها طی یک بازه زمانی شش هفته ای حاصل شدند.


ممکن است استخوان ها را تقویت کند

برخی مطالعات با حضور سوژه های حیوانی نشان داده اند که مصرف سیر به افزایش سطوح استروژن و پیشگیری از زوال استخوانی کمک می کند. در مطالعه ای با حضور سوژه های انسانی نیز زنان یائسه که روزانه دو گرم عصاره سیر کهنه مصرف می کردند، کاهش نشانگرهای کمبود استروژن در بدن را تجربه کردند.
همانگونه که پیشتر اشاره شد، پژوهش های علمی ارتباط بین مصرف سیر و پیشگیری از آرتروز را نیز نشان داده اند.


بدن را سمزدایی می کند

برخی پژوهش ها نشان داده اند که ترکیبات موجود در سیر می توانند به کاهش غلظت سرب در خون و بافت های بدن کمک کنند. در یک مطالعه که در نشریه Basic & Clinical Pharmacology and Toxicology منتشر شد، پژوهشگران شرایط 117 کارگر که در کارخانه تولید باتری خودرو کار می کردند را مورد بررسی قرار دادند.  آنها به این کارگران سه بار در روز و برای چهار هفته 1,200 میکروگرم آلیسین، یک ترکیب فعال موجود در سیر، دادند. پس از این مدت، پژوهشگران شاهد کاهش چشمگیر غلظت سرب در خون این افراد بودند.


ممکن است به افزایش طول عمر انسان کمک کند

با توجه به آثار مثبت مصرف سیر بر سلامت انسان، مانند کاهش پرفشاری خون، خطر سرطان و موارد دیگر، شاید چندان غیر منطقی نباشد که این ماده غذایی را گزینه ای کارآمد برای پیشگیری از مرگ زودرس و افزایش طول عمر انسان در نظر بگیریم.  

 

منبع:"پاور آو پازیتیویتی"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha