با این اوضاع آیا ساخت و تجهیز بیمارستان 350 تختخوابی بدون تعیین ردیف بودجه ای و با ادعای صرفه جویی در هزینه های دانشگاه باید در اولویت قرار بگیرد یا تعمییر و نوسازی آسانسورهای تنها مرکز ترومای استان ؟!

آیا ساخت بیمارستان 350 تختخوابی بدون ردیف بودجه در اولویت است یا تعمیر  آسانسورهای بیمارستان

سلامت نیوز-*مسعود مجرد:متاسفانه با وجود لابی گری ها و لاپوشانی های ممکن مشکلات متعدد مدیریتی موجود در سیستم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نمیگیرد و واقعیت های نهفته در باطن بحران مدیریتی دانشگاه از دید مسئولین مغفول مانده است .

در طول 3 سال گذشته حدودا 30 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که از اساتید تمام وقت دانشگاه بودند از سیستم خارج شدند و متاسفانه هیچ توجه ای به دلیل خروج این اساتید گرانقدر از سیستم نمیشود ؟

میزان معوقات و مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر قانونی و مکاتبه و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و نمایندگان محترم مجلس در دو سال گذشته تا کنون فرجی حاصل نشده است و دقیقا مدت دو سال است که میزان بدهی دانشگاه از بابت پرداخت کارانه از 10 ماه تا 14 ماه تاخیر در نوسان میباشد و هیچ انگیزه ای هم برای پرداخت معوقات دیده نمیشود .

در طول چندین سال گذشته تنها هدف دانشگاه و سیستم مدیریتی آن صرفا روی ساخت و سازها و توسعه فضاهای فیزیکی متمرکز گردیده است و هیچ توجه ای به نیروهای انسانی شاغل در دانشگاه به عنوان موتور محرکه اصلی ارائه خدمات پزشکی و مراقبتی به بیماران و مددجویان و مراجعین کثیر به مراکز درمانی دانشگاه نمیشود.

در حالی شاهد توسعه فضای فیزیکی و فاز جدید بیمارستان امام خمینی (ره ) ارومیه بودیم که ساختمان قبلی آن در قالب حداقل 30 بخش و 6 بخش ICU و سه بخش واحدهای اتاق عمل و واحد های رادیولوژی و سی تی اسکن و آزمایشگاه و یک بخش دیالیز مشغول خدمت رسانی به مردم شریف بود و از حدود دو سال پیش دو آسانسور از مجموع 4 آسانسور آن ساختمان به دلیل اشکال فنی و استاندارد نبودن از رده خارج شده اند و حدودا از سه روز پیش با وجود مراجعات مکرر بیماران و همراه بیماران تنها با یک آسانسور جابجایی بیماران و مراجعه کنندگان در پنج طبقه بیمارستان صورت میگیرد که امروز یعنی سه شنبه در شیفت صبح تمامی آسانسورها از کار افتادند و بیماران و مراجعه کنندگان از پله های بیمارستان رفت و آمد میکردند !

 

با این اوضاع آیا ساخت و تجهیز بیمارستان 350 تختخوابی بدون تعیین ردیف بودجه ای و با ادعای صرفه جویی در هزینه های دانشگاه باید در اولویت قرار بگیرد یا تعمییر و نوسازی آسانسورهای تنها مرکز ترومای استان ؟!

مسئولین استانی و کشوری در بازدید های خود بیشتر به واقعیتهای موجود توجه کنند و با برنامه ریزی مناسب و تعیین درست و دقیق نیازمندی های مردم اولیت ها را تشخیص دهند تا ملت در مراجعات خود به بیمارستان های استان کمتر با مشکل مواجه شوند .

همچنین کارکنان و پزشکان و پرسنل پرستاری دانشگاه انتظار دارند که وضعیت معوقات و بدهی های کثیر دانشگاه تعیین تکلیف شود و با وجود فشار کاری فراوان و ارائه خدمات صادقانه دغدغه ای جز خدمت به مردم و بیماران عزیز نداشته باشند .

*فعال صنفی و عضو هیت مدیره نظام پرستاری ارومیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha