2 ماهه باردارم. آیا تغذیه مادر باردار بر بیش فعال شدن جنین موثر است ؟به گفته محققان، رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری می تواند بر خطر ابتلای کودک به اختلال بیش فعالی موثر باشد. رژیم غذایی پرچرب و پرقند می تواند بر عملکرد ژن موسوم به IGF2 تاثیر بگذارد.

تاثیر تغذیه نامناسب در دوران بارداری بر بیش فعالی کودکان

سلامت نیوز:2 ماهه باردارم. آیا تغذیه مادر باردار بر بیش فعال شدن جنین موثر است ؟به گفته محققان، رژیم غذایی نامناسب در دوران بارداری می تواند بر خطر ابتلای کودک به اختلال بیش فعالی موثر باشد. رژیم غذایی پرچرب و پرقند می تواند بر عملکرد ژن موسوم به IGF2 تاثیر بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این ژن در بروز پیشرفت مرگبار مناطقی از مغز که با اختلال بیش فعالی مرتبط هستند، کمک می کند. ما به طور قطع نمی توانیم بگوییم که تغذیه مادر موجب بروز اختلال بیش فعالی یا مشکلات رفتاری در کودک می شود،دلایل بسیار زیادی در بروز  این مشکلات نقش دارد که رژیم غذایی یکی از آن هاست.

35 ساله ام و کارمند . مدام احساس کرختی و خستگی می کنم.

احساس ضعف و خستگی در طول روز موضوعی است که امروزه بسیاری از ما با آن دست به گریبان هستیم. در این حالت، از لحظه بیدار شدن از خواب، احساس خستگی، ضعف، نداشتن تمرکز و تحریک پذیری دیده می‌شود. زمانی که میزان استرس زیاد است، معمولا کورتیزول کافی برای مقابله با این شرایط ترشح نمی‌شود که می‌تواند به خستگی آدرنال منجر شود. 

مهم ترین علایم*

تغییر مداوم فشار خون؛ در خستگی آدرنال معمولاً فشار خون به‌طور مداوم تغییر می‌کند و بالاتر یا پایین‌تر از حالت طبیعی است

*تمایل به مصرف غذاهای خاص؛ معمولا در این حالت تمایل به غذاهای شور وجود دارد* نداشتن تمرکز

* اختلال خواب

* احساس گیجی

* احساس کرختی

* تحریک‌پذیری* تپش قلب

* افسردگی

* سرگیجه بدون دلیل

* خشکی پوست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha