چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 286759

کلسیم یکی از مواد مورد نیاز بدن است که باعث استحکام استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، به دلیل اهمیت جذب مناسب کلسیم در ادامه شما را با خوراکی هایی آشنا می کنیم که با مصرف آن ها جذب کلسیم بهتر انجام می شود.همراه با مکمل کلسیم، از قرص ویتامین (VitaminC) یا مواد خوراکی غنی از ویتامین( VitaminC) مانند پرتقال استفاده کنید.

سلامت نیوز:کلسیم یکی از مواد مورد نیاز بدن است که باعث استحکام استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن  می شود، به دلیل اهمیت جذب مناسب کلسیم در ادامه شما را با خوراکی هایی آشنا می کنیم  که با مصرف آن ها جذب کلسیم بهتر انجام می شود.همراه با مکمل کلسیم، از قرص ویتامین (VitaminC) یا مواد خوراکی غنی از ویتامین(  VitaminC)  مانند پرتقال استفاده کنید.

به  گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،کماسید آمینه «لیزین» برای جذب کلسیم لازم است. خوراکی های غنی از آن را بخورید، مانند تخممرغ، ماهی و لوبیا.مقدار کلسیم مصرفی روزانه خود را چند قسمت کنید و هر بار یک قسمت را بخورید، زیرا مطالعات نشان داده است که دریافت مکمل کلسیم به دفعات متعدد و مقدار کمتر، موثرتر از دریافت یک جای کلسیم و به مقدار زیاد است؛ اگر باید روزانه دو عدد قرص کلسیم بخورید، (صبح یک عدد و عصر یک عدد) مکمل کلسیم را به نسبت دو به یک همراه با مکمل منیزیم بخورید، یعنی دو قسمت کلسیم و یک قسمت منیزیم.مکمل کلسیم را همراه مکمل آهن نخورید، زیرا اثر هر دو آن ها کم می شود.

نوشابه های گازدار را به مقدار خیلی کم مصرف کنید یا اصلا مصرف نکنید، زیرا به علت داشتن اسید فسفریک (فسفر زیاد) باعث دفع کلسیم از بدن میشود. مصرف خوراکی های با منشأ حیوانی را کاهش دهید.

دریافت زیاد پروتئینهای حیوانی (مثل گوشت، تخممرغ، شیر و لبنیات) یا مصرف زیاد فسفر موجب دفع کلسیم از طریق ادرار می شود. دریافت زیاد نمک نیز چنین اثری دارد.سبوس گندم را به میزان متوسط مصرف کنید، زیرا مصرف زیاد آن، با جذب کلسیم تداخل میکند.اگر سنگ کلیه دارید یا سابقه ابتلا به سنگ کلیه در خانواده شما وجود دارد، مکمل کلسیم نخورید.         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha