محققان انستیتوی ملی سرطان، ‌انجمن سرطان آمریکا و دانشگاه هاروارد، با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از ۷۵۰ هزار داوطلب بزرگسال در تحقیقات مختلف، دریافتند انجام فعالیت‌های فیزیکی به میزان توصیه شده، موجب کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان می‌شود.

کاهش ریسک ابتلا به هفت نوع سرطان با فعالیت فیزیکی

سلامت نیوز: محققان انستیتوی ملی سرطان، ‌انجمن سرطان آمریکا و دانشگاه هاروارد، با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از ۷۵۰ هزار داوطلب بزرگسال در تحقیقات مختلف، دریافتند انجام فعالیت‌های فیزیکی به میزان توصیه شده، موجب کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان می‌شود.


به گزارش سلامت نیوبه نقل از ایرنا، بر اساس خط‌مشی‌های جدید وزارت بهداشت آمریکا، حداقل میزان فعالیت فیزیکی توصیه شده شامل ۲.۵ تا ۵ ساعت فعالیت متوسط یا ۱.۲۵ تا ۲.۵ ساعت فعالیت فیزیکی شدید در طول هفته است. فعالیت‌های متوسط آن دسته از فعالیت‌ها هستند که انجام آن‌ها به مصرف ۳ تا ۶ برابر انرژی مصرفی در حالت نشسته نیاز دارد.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید، مستلزم مصرف بیش از ۶ برابر انرژی موردنیاز در حالت نشسته است.محققان با بررسی نتایج ۹ مورد از تحقیقات مرتبط دریافتند انجام فعالیت فیزیکی به میزان توصیه شده، ‌موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان به میزان ۸ تا ۱۴ درصد، سرطان سینه در زنان به میزان ۶ تا ۱۰ درصد، سرطان رحم به میزان ۱۰ تا ۱۸ درصد، سرطان کلیه به میزان ۱۱ تا ۱۷ درصد، ملانوم به میزان ۱۴ تا ۱۹ درصد، سرطان کبد به میزان ۱۸ تا ۲۷ درصد و لنفوم غیرهاچکین به میزان ۱۱ تا ۱۸ درصد می‌شود.همچنین در این تحقیقات مشخص شد میزان کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان با میزان فعالیت بدنی رابطه مستقیم دارد و با افزایش فعالیت فیزیکی، خطر ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Clinical Oncology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha