دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 287004

سالانه ۹۷ هزار مرگ به دلیل مشکل فشار خون در کشور رخ می‌دهد. علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان این مطلب افزود: اگر در سال حدود ۳۸۰ هزار مرگ در کشور داریم، ۳۰۰ هزار مورد بر اثر بیماری‌های غیر واگیر اتفاق می‌افتد.

فشار خون سالانه ۹۷ هزار ایرانی را می‌کشد

سلامت نیوز:سالانه ۹۷ هزار مرگ به دلیل مشکل فشار خون در کشور رخ می‌دهد. علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان این مطلب افزود: اگر در سال حدود ۳۸۰ هزار مرگ در کشور داریم، ۳۰۰ هزار مورد بر اثر بیماری‌های غیر واگیر اتفاق می‌افتد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که ۱۵ درصد احتمال مرگ های قبل از سن ۷۰ سالگی به دلیل چهار بیماری غیرواگیر اصلی است، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت ۸۵ مداخله موثر را در حوزه بیماری‌های غیرواگیر فهرست کرده است . در این بین مصرف دخانیات، مصرف الکل، تغذیه ناسالم و کم تحرکی جزو مهم ترین این عوامل است.
چهار عامل خطر رفتاری شامل تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات، مصرف الکل و کم تحرکی و چهار عامل خطر فیزیولوژیکی شامل چاقی، اختلال چربی، قند و فشار خون بالاست. سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۹ بحث سلامت روان را هم به این عوامل اضافه کرد و در نهایت آلودگی هوا نیز به عنوان عامل خطر محیطی شناخته شد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha