آیا می دانستید احساس شادی وخوشحالی از مواردی است که هورمون ها مسئول آن هستند. سه هورمون سروتونین، دوپامین و اندورفین در احساس شادی و حال خوب انسان نقش دارند و بعضی از خوراکی ها در تولید این هورمون ها نقش بازی می کنندازجمله :

خوراکی هایی که باعث ترشح هورمون شادی می شود

سلامت نیوز:آیا می دانستید احساس شادی وخوشحالی از مواردی است که هورمون ها مسئول آن هستند. سه هورمون سروتونین، دوپامین و اندورفین در احساس شادی و حال خوب انسان نقش دارند و بعضی از خوراکی ها در تولید این هورمون ها نقش بازی می کنند از جمله :

 

 مغزهای خوراکی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،سروتونین در تنظیم خلق وخو، درک، حافظه و توجه نقش دارد. ازآن جایی که سیستم غدد درون ریزارتباط نزدیکی با سیستم گوارش دارد، مصرف غذاهایی که در تولید این هورمون موثر، برای کمک به افزایش سطوح آن در بدن مفید است. مغز برای تفکر باید تنفس کند.
این در شرایطی است که استرس اکسیداتیو،  تنفس را برای مغز دشوار می سازد. با افزایش سنآسیب ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد موجب استرس اکسیداتیو در سلول های بدن می شود. مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند به مقابله با رادیکال های آزاد کمک کند. به عنوان مثال، ویتامین E که به میزان زیاد در مغزدانه ها یافت می شود ازسلول های بدن در برابر این استرس اکسیداتیو محافظت و از این رو عملکرد مغزرا تقویت می کند.
 شکلات تلخ
کافئین موجود در شکلات تلخ به مسدود کردن آدنوزین، ماده ای در مغز که موجب خواب آلودگی می شود، کمک می کند. درنتیجه با مصرف آن می توانید سطوح بالاتر انرژی و تمرکز بیشتر را تجربه کنید.
 استوقودوس
آروماتراپی یا رایحه درمانی می تواند به ترشح دوپامین و سروتونین در بدن کمک کند. گیرنده های بویایی پیام هایی را به سیستم های عصبی و لیمبیک ارسال می کند که بخش های مغزی مرتبط با احساسات است. 
وانیل

وانیل همانند استوقودوس، رایحه ای آرامش بخش دارد که می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. 
چای مرکبات 
چای لیمو دارای آثاری مشابه با نوشیدنی های حاوی میوه های مرکبات و ارائه دهنده فواید آنتی اکسیدانی است. از سوی دیگر، چای زردچوبه التهاب را کاهش و چای بابونه آرامش بخش است و بی خوابی را تسکین می دهد. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha