چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 290276

پس از اکستنشن، لیفت مژه و کاشت ناخن، این روزها ژلیش ناخن یکی از روش‌های آرایشی پرطرفدار در بین بانوان است. ژلیش ناخن، همان لاک قدیمی خودمان است که با اکریلیکِ ژل‌مانند مخلوط می شود و به صورت لاک موقت عمل می‌کند.

ژلیش ناخن زیبای مضر

سلامت نیوز:پس از اکستنشن، لیفت مژه و کاشت ناخن، این روزها ژلیش ناخن یکی از روش‌های آرایشی پرطرفدار در بین بانوان است. ژلیش ناخن، همان لاک قدیمی خودمان است که با اکریلیکِ ژل‌مانند مخلوط می شود و به صورت لاک موقت عمل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ژلیش نسبت به لاک معمولی، زمان‌بر است و هزینه بیشتری دارد و در موقع شستن ظروف یا در معرض بودن دست با مواد شوینده، مقاومت بیشتری به تغییر رنگ دارد و ترک‌خوردگی آن از لاک معمولی کمتر است. این لاک‌ها در سه مرحله روی ناخن انجام می‌شوند: ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل. لاک ژل برای ناخن‌های طبیعی استفاده می‌شود، اما گاهی روی ناخن‌های کاشت هم قابل استفاده خواهد بود.

هر اقدام آرایشی و زیبایی در حوزه پوست، مو و ناخن بدون عوارض نیست و نسبت به روش‌های سنتی، معایب خاص خود را دارد، ژلیش ناخن هم از این قاعده مستثنا نیست. به برخی از ضررهای این فرایند زیبایی می‌پردازیم:

  برای ناخن‌های ضعیف و حساس توصیه نمی‌شود

اگر اصرار به انجام این فرایند روی ناخن خود دارید، حتما با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید.در ژلیش، سطح ناخن با چهار تا پنج لایه مواد مخصوص، پوشیده و پس از قرارگیری دست داخل دستگاه، خشک می‌شود. درواقع روی سطح ناخن لایه‌ای قرار می‌گیرد که هوارسانی به سطح پوست و ناخن را دچار اشکال می کند و در طولانی‌مدت باعث مشکلات پوستی می‌شود.بهتر است این کار با فاصله زمانی انجام شود تا در اکسیژن‌رسانی به ناخن مشکلی پیش نیاید.

  احتمال تحریک‌پذیری سطح ناخن‌ها

ماندگاری بیشتر لاک ژل مستلزم ایجاد خراش‌های نازکی روی سطح ناخن است، بنابراین به مرور، ناخن‌های شما نازک‌تر، زردتر و آسیب‌پذیر می‌شود. 

این تکنیک زیبایی هزینه‌بر است

از آن‌جاکه ناخن‌ها همواره درحال رشد هستند و با رشد آن ها، لاک‌ها زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند ناچار می‌شوید برای تجدید رنگ و طرح ناخن به دفعات به طراح ناخن خود مراجعه کنید که این خود مستلزم هزینه کردن است.   

فرایند پاک‌کردنش مضر است

برای از بین بردن ژلیش چون باید آن‌ها را با استون خالص مدتی خیس نگه دارید که باعث خشک شدن ناخن می‌شود. هر بار بعد از پاک کردن ژلیش باید از روغن‌های تغذیه‌کننده دور ناخن استفاده کنید.مراقب باشید که هرگز ژلیش را با وسایل نوک تیز  و سوهان  پاک نکنید چون به‌شدت به ناخن شما آسیب می‌رساند. 

استفاده از دستگاه UV !

برای خشک کردن ژلیش از دو دستگاه UV یا LED استفاده می‌شود. لامپ UV ناخن را براق‌تر می کند و در مقایسه با لامپ‌های LED ارزان‌تر است، اما خشک شدن ناخن با این دستگاه بیشتر از دستگاه LED زمان می‌برد که در درازمدت می‌تواند سبب بروز لک روی پوست شود. به همین دلیل متخصصان پوست توصیه می‌کنند قبل از قرار دادن دست در این نوع دستگاه‌ها حتما از کرم ضدآفتاب روی پوست دست استفاده کنید. 

در دوران بارداری انجام نشود

لاک‌های ژلیش معمولا حاوی «مونومر متیل متاکریلات» است که می‌تواند برای مادران باردار خطرناک باشد. این لاک‌ها به راحتی پاک نمی‌شود و پاک‌کردن آن ها توسط مواد تیز و برنده به بستر ناخن‌ها آسیب وارد می کند و مادر را در معرض ابتلا به انواع عفونت‌ها و قارچ‌های ناخن قرار می‌دهد. بانوان باردار تا حد امکان از انجام این گونه کارها پرهیز و به بعد از زایمان موکول کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha