سلامت نیوز : رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران گفت: ‌بهترین روش برای پیشگیری از بروز سكته‌های قلبی و مغزی ورزش است زیرا علم پزشكی مدرن در تحقیقات جدید ثابت كرده كه با انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و مداوم همراه با رژیم غذایی مناسب می‌توان از بسته شدن رگ‌های قلبی و مغزی جلوگیری كرد.

لطفعلی پوركاظمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بهترین روش برای پیشگیری از بروز سكته‌های قلبی و مغزی ورزش است زیرا علم پزشكی مدرن در تحقیقات جدید ثابت كرده كه با انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و مداوم همراه با رژیم غذایی مناسب می‌توان از بسته شدن رگ‌های قلبی و مغزی جلوگیری كرد و از بروز سكته‌های حاد قلبی و مغزی كه نتیجه‌اش مرگ آتی یا فلج شدن بدن است پیشگیری كرد.

وی افزود: اگر روزانه افراد به مدت نیم ساعت پیاده‌روی و یا آرام دویدن و نرمش‌های سبك روزمره را در برنامه زندگی خود قرار دهند و از مصرف بی‌رویه برخی غذاها نیز پرهیز كنند، هرگز به سكته قلبی دچار نمی‌شوند.

پوركاظمی با اشاره به اینكه از علل سكته‌های قلبی می‌توان به ازیاد چربی خون (به ویژه كلسترول)، چاقی و كم‌تحركی، استرس، ژنتیكی (استعداد ارثی)، سیگار، مواد مخدر، الكل و برخی علل ناشناخته اشاره كرد، افزود: از مواد مجاز و مفید برای قلب و مغز نیز می‌توان به
انواع میوه‌جات و سبزیجات، ماهی، مرغ، حبوبات، غلات، روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، ذرت، بادام زمینی، اغذیه آب‌پز و پختنی، لبنیات كم‌چرب یا بدون چربی اشاره كرد.

رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران اظهار داشت: انواع غذاهای غیر مجاز برای بیماری‌های قلبی و فشار خون و چربی خون شامل نمك، گوشت قرمز، اغذیه سرخ شده و پرچرب، پیتزا، همبرگر، سوسیس، كالباس، لبنیات چرب، روغن‌های گیاهی هستند.

پوركاظمی افزود: استرس‌های روزمره نیز می‌توانند از طریق ازدیاد فشار خون عاملی برای سكته باشند در نتیجه در طول شبانه روز علی‌رغم مشكلات فردی و اجتماعی، بایستی از روحیه‌ای شاداب و خندان برخوردار بود تا تنش‌های زندگی سبب مرگ آنی و یا سكته نشوند.

وی خاطرنشان كرد: مصرف سیگار، الكل و مواد مخدر می‌توانند هم سبب بسته شدن رگ‌های قلبی و مغزی شوند و هم اختلالات كبدی، كلیوی، گوارشی، ریوی و مغزی ایجاد كنند و عاملی برای فلج شدن اعضای بدن توسط سكته‌های مغزی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha