دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که کودکان به دلیل شیوع کرونا در معرض سوء تغذیه قرار دارند و رکود اقتصادی باعث مرگ صدها هزار کودک خواهد شد.

فیلم/پیام دبیرکل سازمان ملل درباره تاثیر همه گیری کرونا بر کودکان

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که کودکان به دلیل شیوع کرونا در معرض سوء تغذیه قرار دارند و رکود اقتصادی باعث مرگ صدها هزار کودک خواهد شد.

نتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد: کودکان به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا (کووید-19) در معرض سوء تغذیه و خشونت خانگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه با شتاب رکود اقتصادی جهانی، صدها هزار کودک ممکن است در سال 2020 جان خود را از دست بدهند گفت: تقریبا همه دانش آموزان از مدرسه به دور هستند. برخی مدارس، آموزش از راه دور ارائه می‌دهند اما این در دسترس همگان نیست. 1.5 میلیارد کودک و نوجوان در 188 کشور جهان مجبور شدند فعالیت‌های آموزشی شان را متوقف کنند.

گوترش افزود: روزانه 310 میلیون شاگرد برای داشتن منبع تغذیه‌ به مدرسه متکی بوده و کودکان هم قربانی و هم شاهد خشونت خانگی هستند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون فلج کودکان و سرخک حداقل در 23 کشور جهان متوقف شده است. در پی افزایش بیماری٬ کودکان بیمار توانایی دسترسی به مراقبت‌های کمتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha