یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 292603

تولیدکنندگان برتر سمعک به دلیل پیشرفت‌های فن‌آوری که منجر به توسعه بهترین سمعک‌ها و دستگاه‌های تقویت شنوایی شده است، برای رشد در طی پنج سال آینده آماده می‌شوند.

معرفی برترین تولیدکنندگان سمعک

سلامت نیوز:تولیدکنندگان برتر سمعک به دلیل پیشرفت‌های فن‌آوری که منجر به توسعه بهترین سمعک‌ها و دستگاه‌های تقویت شنوایی شده است، برای رشد در طی پنج سال آینده آماده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز اکنون، بیشتر تولیدکنندگان، سمعک‌هایی تولید می‌کنند که مجهز به باتری‌های قابل‌شارژ هستند، زیرا تقاضا برای این نوع دستگاه‌های تقویت‌کننده شنوایی در صنعت شنوایی و سمعک رو به رشد است.

علاوه‌ بر این، برترین مارک‌های سمعک تمرکز بر تولید سمعک‌هایی دارند که از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته هستند و به‌صورت بی‌سیم (وایرلس) و مستقیم به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شوند.

 

تولیدکنندگان برتر و پیشرو سمعک در بازار جهانی

1.هولدینگ ویلیام دمانت (William Demant) 

هولدینگ ویلیام دمانت یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه سمعک است و به دلیل ساخت بهترین سمعک‌ها در دنیا شناخته شده است. این هولدینگ در سال 1904 توسط هانس دمانت تحت نام تجاری اتیکن (Oticon) در دانمارک تأسیس شد. در سال 1910، پسرش، ویلیام دمانت این شرکت را به دست گرفت و اکنون هولدینگ ویلیام دمانت با درآمد سالانه تقریبا 2 میلیارد دلار بزرگترین تولیدکننده سمعک در دنیاست. دفتر مرکزی این هولدینگ در اسمروم (Smørum) دانمارک است و حدود 14000 نفر در سراسر جهان برای این شرکت کار می‌کنند. برندهای اتیکن (Oticon)، برنافن (Bernafon) و سونیک (Sonic) برخی از بهترین برندهای سمعک هستند که توسط هولدینگ ویلیام دمانت تولید می‌شوند.

2. گروه جی‌اِن (GN Store Nord) 

گروه جی‌اِن یکی از بهترین تولیدکنندگان سمعک است. این شرکت ابتدا در سال 1869 به‌عنوان شرکت بزرگ تلگراف شمال در دانمارک توسط کارل فردریک تیتگن (Carl Frederik Tietgen) تأسیس شد. اکنون، دفتر مرکزی این شرکت در Ballerup  دانمارک است و بیش از 5000 متخصص در سراسر جهان با این شرکت همکاری دارند. درآمد سالانه گروه جی‌اِن در پایان سال 2017 حدود 1.2 میلیارد دلار بود. برندهای ریساند (Resound)، بلتون (Beltone) و اینترتون (Intertone) توسط گروه جی‌اِن ساخته می‌شوند.

3. سونووا (Sonova) 

سونووا یکی از تولیدکنندگان پیشرو سمعک در جهان است و در ارائه راه‌کارهای کم شنوایی به‌ویژه در کودکان متخصص است. سونووا ابتدا در سال 1947 به عنوان Phonak AG توسط ارنست ریها (Ernst Rihs) در ستفا (Stäfa) سوئیس تأسیس شد. بااین‌حال، با گذشت سال‌ها و پس از چندین ادغام، این شرکت برتر سمعک در سال 2007 به سونووا تغییر نام داد. سونووا همیشه در فهرست 7 تولیدکننده برتر سمعک قرار دارد و درآمد سالانه آن حدود 2.6 میلیون دلار است. حدود 14000 کارمند توسط سونووا در سراسر جهان مشغول به کار هستند. فوناک (Phonak)، هانساتون (Hansaton)، یونیترون (Unitron) برندهایی هستند که توسط سونووا تولید می‌شوند.

 

 

4. سیوانتوس (Sivantos) 

سیوانتوس یکی از برترین تولیدکنندگان سمعک و دستگاههای تقویت‌کننده شنوایی است. سیوانتوس ابتدا جزئی از گروه زیمنس بود، اما در سال 2015 به یک تولیدکننده مستقل سمعک تبدیل شد. اکنون، تحت ریاست ایگناسیو مارتینز (Ignacio Martinez) اداره می‌شود و دفتر مرکزی آن در سنگاپور واقع شده است. این کمپانی دارای بیش از 6000 کارمند و درآمد سالانه آن بیش از 1.3 میلیارد دلار است. برندهای رکستون (Rexton)، اِی‌اِم (A&M) و ادیو سرویس (Audio Service) توسط سیوانتوس عرضه می‌شوند.

5.  استارکی (Starkey)

استارکی یکی از تولیدکنندگان برتر سمعک در جهان است. این کمپانی آمریکایی توسط ویلیام آستین (William F. Austin) در سال 1967 تاسیس شد. استارکی متخصص در زمینه مراقبت‌های سلامت شنوایی و دستگاه‌های تقویت شنوایی است و در زمینه تحقیق و توسعه سمعک‌هایی با پردازنده‌های قوی‌تر و نرم‌افزارهای جدیدتر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده است.

استارکی دارای بیش از 5000 کارمند است که در سراسر جهان مشغول به کار هستند و درآمد سالانه آن تقریباً یک میلیون دلار است. برندهای ادیبل (Audibel) و نویر (Nuear) توسط استارکی تولید می‌شوند.

6.  ویدکس (Widex)

ویدکس یکی از تولیدکنندگان پیشرو سمعک با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های تقویت شنوایی است. ویدکس در سال 1956 توسط خانواده‌های وسترمن (Westermann) و توفهلم (Tøpholm) تأسیس شد. مدیرعامل فعلی ویدکس یورگن جنسن (Jørgen Jensen) است و دفتر مرکزی آن در لینچ (Lynge) دانمارک است. ویدکس در سال 1995 اولین سمعک 100% دیجیتال را تولید کرد.

اکنون، حدود 4000 متخصص در بیش از 100 کشور جهان با ویدکس همکاری دارند. درآمد سالانه این شرکت تولیدکننده سمعک در پایان سال 2017 حدود 650 میلیون دلار تخمین زده شده است. برند کاسلجی (Coselgi) نیز متعلق به ویدکس است.

قیمت سمعک

هر تولیدکننده سمعک چندین مدل سمعک از نظر طراحی (خارج) و سطح تکنولوژی (داخل) را ارائه می‌دهد. قیمت‌گذاری سمعک با توجه به سطح تکنولوژی (داخل) آن تعیین می‌شود و طراحی (خارج) یا ظاهر سمعک در قیمت سمعک تاثیری ندارد. تولیدکنندگان سمعک اغلب محصولات خود را از نظر تکنولوژی به سه یا چهار سطح تقسیم‌بندی می‌کنند.

سمعک‌های هوشمند از نظر سطح تکنولوژی به‌طور کلی به سه گروه پایه (Basic)، محدوده متوسط (Mid-Range) و عالی (Premium)  تقسیم‌بندی می‌شوند.

سمعک‌های گروه پایه (Basic یا Essential) کمترین قیمت و ساده‌ترین تکنولوژی، و سمعک‌های گروه عالی (Premium) بیشترین قیمت و پیشرفته‌ترین تکنولوژی را دارند.

وقتی فردی در مورد کالا یا خدماتی اطلاعات ندارد، ممکن است هنگام خرید آن کالا یا خدمات بر اساس قیمت قضاوت کند و فکر کند هر چه قیمت بیشتر باشد، کیفیت هم بهتر است. این تصور در بیشتر موارد درست و صحیح است، اما در مورد سمعک گرا‌ن‌ترین‌ها همیشه بهترین‌ها نیستند.

به علت این‌که انتخاب سمعک بر اساس نوع و میزان کم شنوایی، نیازهای شنیداری و سبک زندگی فرد صورت می‌گیرد.

از طرف دیگر، هر چه ویژگی‌ها و تعداد کانال‌های سمعک بیشتر می‌شود، قیمت سمعک هم بیشتر می‌شود. اما نکته مهم این است، که آیا برای همه افراد نیاز است که تعدادکانال‌های سمعک زیاد باشد، آیا سایر ویژگی‌ها برای همه افراد ضروری است.

تحقیقات نشان داده که برای تمامی الگوهای کم شنوایی 4 تا 8 کانال فرکانسی کافی است. به‌طوری‌که اگر تعداد کانال‌های سمعک از 8 کانال بیشتر شود، در بیشتر افراد بهبود قابل‌توجهی در عملکرد سمعک مشاهده نمی‌شود. به بیان دیگر، برخی از ویژگی‌ها به‌کاررفته در سمعک‌های پیشرفته و عالی برای همه نیاز نیست.

کارشناسان سمعک ساعی معتقدند که کم شنوایی پیچیده است و در افراد مختلف ممکن است به صورت‌های متفاوتی بروز کند.

بنابراین، تجویز سمعک در سمعک ساعی ابتدا بر اساس نوع و میزان کم شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش، نیازهای شنوایی و همچنین ترجیحات فردی، سبک زندگی و بودجه‌ای که فرد برای حل مشکل شنوایی‌اش در نظر گرفته و در آخر بر اساس نقاط ضعف و قوت هر برند صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha